۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۶۶۴۲۸

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به طلاب غیر ایرانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی توصیه های مهمی خطاب به طلاب غیر ایرانی ارائه کرد و از آنان خواست با تمام وجود و با همت بلند به دنبال نشر معارف اهل بیت و اسلام ناب محمدی باشند.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در جمع شماری از طلاب مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی، از فعالیت های دست اندرکاران این دارالقرآن قدردانی کرد.
این مرجع تقلید در ادامه با تبریک حلول ماه رجب و فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) به تبیین فضائل و مناقب آن امام همان پرداخت و گفت: از افتخارات بزرگ امام محمدباقر(ع) این است که پدر و مادر ایشان هر دو علوی هستند.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) فیض الهی را نامحدود ارزیابی و تصریح کرد: اگر افراد بهره های متفاوت می برند ناشی از تفاوت ظرفیت و گنجایش شان است، بنابراین باید ظرفیت وجودی خود را با تقویت و ارتقای ایمان و معرفت گسترش دهیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که علم باعث وسعت فکر می شود، یادآورشد: هر اندازه اخلاص ما بیشتر شود گنجایش وجودی ما بیشتر خواهد شد و در نتیجه بهتر و بیشتر خواهیم توانست از فیوضات الهی استفاده کنیم و بهره ببریم. 
این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی مردم را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته نخست علمای ربانی هستند؛ عالم ربانی، الهی و همچون آفتاب است و دیگران از وجود او فیض می برند؛ همت همه ما باید این باشد که در زمره این دسته قرار گیریم، شما طلاب غیر ایرانی نیز باید در کشورهای خود نورافشانی کنید.  
وی دسته دوم را متعلم علی سبیل النجاه دانست و ابراز داشت: دسته سوم نیز افراد بی هدف هستند که به دلیل نداشتن تکیه گاه محکم دنبال هر صدایی می روند، با هر نسیم و بادی این طرف و آن طرف می روند و کارشان فاقد اساس است. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که باید در مقابل مشکلات تحمل و صبوری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حوزه افراد زیادی سراغ داریم که استعدادهای خوبی داشتند اما به دلیل نداشتن تحمل به جایی نرسیده اند، از سویی دیگر افرادی نیز بودند که استعداد متوسطی داشتند اما به دلیل برخورداری از روحیه تحمل و صبر به مقامات و درجات عالیه دست یافتند و علمای بزرگ ما از چنین روحیه ای برخوردار بودند. 
وی خطاب به طلاب غیر ایرانی با تاکید بر این که شما آمده اید تا ثقلین را احیا کنید، بیان کرد: در حال حاضر زحمت طالبان علم در مقایسه با زمان های قدیم بسیار کمتر است و از این جهت شما باید قدر خود را بدانید و می توانید با قدرت بیشتر با استفاده از امکانات و منابع در خدمت ترویج معارف اهل بیت(ع) باشید. 
وی با بیان این که جاده بهشت جاده علم و جاده جهنم جهل است، احادیثی را درباره فضیلت علم آموزی برای حاضران بیان و تفسیر کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود توصیه هایی به طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه ارائه و برای موفقیت آنان دعا کرد. 
این مرجع تقلید با بیان این که با جدیت درس بخوانید، تاکید کرد: به هر میزان خلوص نیت و تقوای شما بیشتر باشد زمینه های موفقیت شما بیشتر فراهم خواهد شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات