۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۶۶۴۳۵
باقری لنکرانی:

سبد رأی مشایی با هاشمی یکی است

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت یازدهم باید تعامل مناسبی با حوزه علمیه داشته باشد و به عنوان یک سرمایه به این تعامل نگاه کند و قطعا توجه به این امر دولت را در عرصه سیاستگذاری و فرهنگی کارآمدتر می‌کند.
باقري لنکراني باقري لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری عصر روز یکشنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، یکی از وظایف مهم دولت اسلامی را توجه به مسائل فرهنگی و باورهای دینی دانست و گفت:‌ هر چند یکی از وظایف دولت تأمین معاش مردم است اما مسائل فرهنگی و دینی هم جزو وظایف مهم دولت اسلامی است.
وی با اشاره به بیانات گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار دولت اصلاحات، تاکید کرد: دولت در برابر دین مردم مسؤول است و این موضوع با تعالیم دین نیز همخوانی دارد.
کاندیدای جبهه پایداری با تأکید بر این‌که دولت اسلامی در زمینه باورها و ارزش‌های دینی نقش مداخله گرانه باید داشته باشد، ابراز کرد: این‌که می گوییم نقش مداخله گرانه به این معنا نیست که دولت مفاهیم دینی را کشف کند چون این امر سبب آسیب و انحراف می شود، بلکه کار دولت باید ترویج دین باشد.
باقری لنکرانی ادامه داد: نقش دولت اسلامی این است که ظرفیت‌های دینی را در خدمت اجرائیات کشور قرار دهد و از تمام ظرفیت‌های خود در جهت پیشبرد این امر استفاده کند.
وی با بیان این‌که دولت اسلامی برای تحقق مسائل دینی و فرهنگی و نهادینه کردن آن در جامعه باید با حوزه‌های علمیه ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد، گفت: ارتباط دولت با حوزه علمیه به عنوان مهمترین سرمایه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و با زمینه سازی این ارتباط در فضای سیاستگذاری کشور اثرگذار باشد.
کاندیدای جبهه پایداری با تأکید بر این‌که در مسائل فرهنگی باید از اقدامات تشریفاتی دوری کرد، اظهار داشت: این‌که به جای برنامه‌ها به دنبال اقدامات فرهنگی باشیم از نقاط ضعف است.
باقری لنکرانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کار فرهنگی، گفت: دولت پس از این صحبت رهبری بودجه فرهنگی را افزایش داد و ایشان فرمودند که بنده از افزایش بودجه نگران هستم چون بودجه زیاد کارهای تشریفاتی و سطحی را در پی دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: دولت یازدهم باید تعامل مناسبی با حوزه علمیه داشته باشد و به عنوان یک سرمایه به این تعامل نگاه کند و قطعا توجه به این امر دولت را در عرصه سیاستگذاری و فرهنگی کارآمدتر می‌کند.
کاندیدای جبهه پایداری با بیان این‌که مفاهیم دینی باید در همه زمینه‌ها رشد پیدا کند، ابراز کرد: این امر باید به صورت یک مطالبه عمومی شود و هر دولتی که سر کار آمد ملزم به اجرای آن شود؛ وقتی که رهبری فرمودند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید تبدیل به گفتمان شود گفتند  این کار از عهده جوان‌ها بر می‌آید.
باقری لنکرانی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره برنامه اقتصادی دولت خود، گفت: برخی از مشکلات اقتصادی فوری است و فوری ترین نیاز تأمین معیشت برای پنج دهک است و برای تحقق این امر طرحی فراهم شده که با استفاده از منابع غیر بودجه‌ای رونقی به صنعت و تولید منابع غذایی بدهیم و هم امنیت غذایی را تأمین کنیم.
وی با اشاره به تأثیر پذیری مردم از دولت‌ها، اظهار کرد: دولت باید به انظباط مالی بیشتر توجه کند، چون رفتارهای اقتصادی دولت در مردم اثرگذار است؛ بعد از جنگ ویژه خواری و انحصار طلبی در کشور زیاد شد چون مدل کار به این صورت بود.
کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی که ورود هاشمی و مشایی در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، با بیان این‌که حضور هاشمی در انتخابات احساس دوگانه‌ای به ما می‌دهد، گفت:‌ این‌که هاشمی خودش آمده و نماینده نفرستاده جای خوشحالی دارد چون ایده خود در اداره کشور و مسائل دیگر را باید صریح عنوان ‌کند.
وی ادامه داد: اما نگرانی ما از این جهت است که عده‌ای با حضور هاشمی بخواهند از وقایع سال 88 انتقام بگیرند اما بدانند که کور خوانده‌اند و قادر به انجام چنین کاری نیستند و با جمع کردن 2 هزار نفر در مقابل ستاد انتخابات مقابل جمعیت عظیم مردم ایران چیزی نیستند.
باقری لنکرانی اضافه کرد: نگرانی دوم ما این است که دوست نداریم هاشمی در سن 79 سالگی شکستی سخت‌تر از سال 84 را تجربه کند.
کاندیدای جبهه پایداری بیان داشت: هر چند هاشمی طرفدارانی دارد اما با مدلی که وی از خود در کشور ارائه کرده مورد اقبال مردم نیست و در میان شخصیت‌های سیاسی کشور بیشترین رأی منفی را دارد.
وی درباره آمدن مشایی به عرصه انتخابات نیز گفت: این‌که مشایی تأیید شود یا نه بنده در مقام بیان آن نیستم اما می دانم که سبد رأی مشایی با هاشمی یکی است هرچند تلاش می‌کنند که دو قطبی هاشمی و احمدی نژاد را نشان دهند اما نمی‌شود.
باقری لنکرانی با تأکید بر این‌که دولت با رفتارهای اخیر خود پشتوانه انقلابی خود را از دست داده است، ابراز کرد:‌ متأسفانه برخی از آنها عنوان می‌کنند که نیازی به مؤمنان و حزب‌اللهی‌ها نداریم.
وی با بیان این‌که حضور مشایی اثرگذار نبوده و ثبت نام او اتفاق خاصی نیست، اظهار کرد: این‌که برخی تصور می‌کنند حمایت رییس جمهور از او موجب رأی آوردنش می‌شود توهمی بیش نیست اما تجربه نشان داده که هر وقت رییس جمهوری از فردی حمایت کند آن فرد رأی نخواهد آورد.
کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی که با حضور جلیلی در انتخابات نمایندگان گفتمان انقلاب زیاد می‌شوند، گفت: طبق صحبت‌هایی که با جلیلی داشتم وی قصد ثبت نام نداشت اما در اواخر وقت ثبت نام کرد؛ حضور افرادی که از یک گفتمان هستند یک قدم مثبت است و امیدواریم در پایان کار، گفتمان انقلاب یک نماینده داشته باشد.
وی با اشاره به تعدد کاندیداها، ابراز کرد: انتخابات 92 چند قطبی است اما متأسفانه برخی تکثر تصنعی درست کردند و افرادی که به نفع یکدیگر کنار رفتند و برخی نیز با امتیاز، کاری غیر مؤمنانه کردند، چون کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند این توانایی را در خود دیده‌اند و خود را اصلح می دانند.
باقری لنکرانی با بیان این‌که رقابت در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در میان اصولگرایان است، گفت: رأی مثبت هاشمی در میان اصولگرایان سنتی است و چون برخی از اصلاح طلبان به او اعتماد ندارند رأی منفی او از این طیف کم نیست./927/پ201/ج
ارسال نظرات