۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۶۶۴۴۲
آیت الله کعبی:

فتنه و انحراف دولبه قیچی هستند/ انحراف احمدی نژاد ربطی به گفتمان امام و انقلاب ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به طراحی دشمنان نظام برای سوء استفاده از جایگاه هاشمی در بازخوانی جریان فتنه، گفت: هاشمی علی رغم هوشمندی سیاسی، دچار خطای در محاسبه شده است و اگر نتواند این حرکت ها را کنترل کند شاید منجر به پایان عمر سیاسی وی شود.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر یکشنبه در همایش بصیرت، با بیان این که به میدان آمدن هاشمی در دقیقه 90 با پشتوانه اصحاب فتنه و ایادی دشمن بود، اظهار داشت: ورود وی به صحنه انتخابات با نامه درخواست ابراهیم یزدی، حبیب الله پیمان، با ساعت ها مذاکره سعید حجاریان، دفاع خاتمی و نهایتا بیانیه حمایت شورای مشورتی اصلاح طلبان رقم خورد. 

وی افزود: آنها سعی دارند هاشمی را به عنوان گزینه اعتدال جا بیندازند در حالی که پس از فتنه 88 وی وارد جناحی شده است که متمایل به فتنه است؛ اینها بر مواضع گذشته خود اصرار دارند؛ هاشمی حامی درجه یک فتنه است و یکی از کارهای آنها تطهیر سازی فتنه گران است اما هیچ گاه فتنه و عقبه های آن از حافظه تاریخی ملت پاک نخواهد شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کلید واژه انتخابات آزاد ابتدا در اجلاس پراگ اپوزسیون ضد انقلاب طراحی شد، گفت: در آنجا تصمیم گرفته شد این واژه در انتخابات استفاده شود اما بعد از موضع گیری رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که انتخابات همواره آزاد است، آن را به واژه استانداردهای بین المللی انتخابات تغییر دادند؛ آنها گفتند ما بر موضع خود اصرار می کنیم اگر نظام به آن تن داد که راه نفوذ باز شده است و گرنه آنها را متهم به استبداد می کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به تضاد گفتمانی جریان هاشمی با نظام اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: عجیب است که آنها با این ادبیات جلو آمده اند که «خفقان حاکم بر نظام باید شکسته شود، جنگ با اسراییل نداریم» در حالی که مبارزه با این رژیم غاصب با توجه به آموزه های اسلامی وظیفه هر مسلمان است.

 

عبور از گفتمان امام و رهبری از طرح های حامیان هاشمی است

آیت الله کعبی سازش، ایجاد تنش، ایجاد انحرافی دیگر در درون گفتمان انقلاب و عبور از گفتمان امام(ره) و رهبری را از جمله طراحی های جریان حامی هاشمی عنوان کرد و گفت: عقبه آنها مدل دولت توسعه گرای غربی با برنامه تعدیل اقتصادی است که موجب اشاعه روحیه اشرافی گری، تورم و بیکاری می شود آنها در چارچوب ادبیات تکنوکرات می خواهند به آن دوران بازگردند و جالب این است که با سوء استفاده از نام امام(ره) و شهدا این کارها را می خواهند انجام دهند.

 

وی با تأکید بر این که هاشمی دچار خطای در محاسبه شده است، اظهار کرد: وی علی رغم هوشمندی سیاسی، بستر را برای بازخوانی جریان فتنه مهیا کرده است و اگر نتواند این حرکت ها را کنترل کند شاید منجر به پایان عمر سیاسی وی شود؛ کسی با این سابقه نباید در زمین ضد انقلاب ها بازی کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بنا به تصریح رهبر معظم انقلاب در عدم حمایت از فرد خاص، هیچ کس حق ندارد با چنین اظهاراتی سوء استفاده کند، گفت: جریان هاشمی به دنبال چراغ سبز رهبر معظم انقلاب بودند اما پس از این که مأیوس شدند گفتند با موافقت رهبری خواهیم آمد تا زمانی که هاشمی وارد صحنه شد این شائبه ایجاد شود که ایشان از هاشمی حمایت کرده است همچنین شایعه کردند که حضرات آیات  وحید خراسانی و سیستانی از هاشمی حمایت کردند که با تکذیبیه ایشان مواجه شدند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری علت اقبال دشمنان به گزینه ای از درون نظام را گرفتن تأیید صلاحیت از شورای نگهبان عنوان کرد و بیان داشت: ممکن است این فرد منتخب خودش متوجه نباشد اما از چند جهت این ظرفیت را داشته که از سوی آنها انتخاب شود.

 

دشمنان داخلی و خارجی می خواهند نظام اسلامی را دو حاکمیتی کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظرفیت هایی موجود در هاشمی برای انتخاب از سوی دشمنان داخلی و خارجی را برشمرد و به برخی از اهداف آنان اشاره کرد و گفت: با آمدن وی می توان وانمود کرد که مردم گفتمان امام(ره) و رهبری را اشتباه می دانند و به دنبال گفتمان دیگری هستند و این که قدرتی را هم عرض رهبری ایجاد کنند و نظام را 2 حاکمیتی کنند.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: گزینه نهایی آنها کسی است که از فتنه 88 تا کنون از همه فتنه گران قاطعانه حمایت کرده و اصرار دارد که حق با آنها است؛ اطرافیان و خانواده هاشمی زندان دیده اند؛ هاشمی قدرت لیدری و پرچم داری برای اصلاحات را دارد و این جریان می تواند به واسطه وی در حاکمیت نفوذ کنند؛ با توجه به عقبه تاریخی و سابقه هاشمی ممکن است از یک مقبولیت نسبی در نزد برخی اقشار هم برخوردار باشد.

 

جریان های فتنه و انحراف دولبه یک قیچی هستند

وی در تشریح آرایش دو جریان مخالف نظام در انتخابات آتی، بیان داشت: فتنه گران با این رویکرد که چهره ای موجه را از درون نظام انتخاب کنند که همراه آنها باشد به صحنه آمده اند و جریان انحراف نیز با آن ادبیات خاص خود وارد شده است؛ با این که نام نویسی همزمان هاشمی و مشایی علت خاصی نداشت اما اینها مانند دو لبه یک قیچی هستند که در مقابل رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که احمدی نژاد از گفتمان امام(ره) و رهبری فاصله گرفته است، گفت: دولت نهم با شعارهای ضد فقر، فساد و تبعیض روی کار آمد اما با رشد جریان انحرفی در درون آن از این گفتمان دور شد و به مکتب سازی و فرقه سازی روی آورد؛ هرکس از این گفتمان روی برگرداند خودش ضرر می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی با نقد جریان انحرافی گفتمان امام(ره) و رهبری را هدف قرار داده اند، ابراز داشت: این احمدی نژاد و مشایی هستند که انحراف ایجاد کرده اند و ربطی به گفتمان انقلاب ندارد بنابراین باید این گفتمان به پیش برود؛ کارهای عظیم دولت قابل دفاع است و متعلق به این جریان نیست بلکه محصول خدمت مدیران انقلابی است؛ انتخابات باید موجب تحکیم گفتمان امام(ره) و رهبری شود و این گفتمان می تواند به پیمودن مسیر پیشرفت و عدالت شتاب دهد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که از انتخاب احمدی نژاد در دوره دهم پشیمان نیستیم و حتی افتخار می کنیم، گفت: انتخاب وی انتخاب شخص نبود بلکه بحث گفتمان مطرح بود، اگر احمدی نژاد از همان ابتدا گفتمان مشایی را مطرح می کرد کسی به وی توجهی نمی کرد، در مقابل آن میر حسین با گفتمان توسعه غربی، فتنه و اسلام التقاطی وجود داشت.

 

مشایی رد صلاحیت می شود

آیت الله کعبی به برخی اسناد موجود انحرافات مشایی از اصول انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مشایی باید رد صلاحیت شود زیرا تأیید وی تأیید انحراف است؛ در چارچوب نظام اسلامی وی قطعا صلاحیت ندارد؛ مشایی در مصاحبه های خود گفته است دوره اسلام گرایی به پایان رسیده است، الگوی ما در صنعت توریست کشور ترکیه است.

 

وی افزود: عقبه های ایدئولوژیک آنها با نام مکتب ایران معرفی شده که این تنها یک بحث ناسیونالیستی نیست بلکه عبور از فقاهت، مرجعیت و روحانیت را در پی دارد؛ آنها برخلاف اعتقادات شیعیان می گویند ما در عصر ظهور صغری هستیم نه غیبت کبری، یعنی در این دوره عده محدودی هستند که مستقیم با امام زمان(عج) ارتباط دارند و در این شرایط دیگر نیازی به ولی فقیه نیست حتی اگر ولی فقیه نیز مقبولیت داشته باشد آن افراد ارجح هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تصمیم گیری جریان انحرافی بر اساس القائات غیر واقعی و غیر الهی است، تصریح کرد: اینها ممکن است هزینه های نظام را در برگزاری انتخابات بالا ببرند اما ما امیدورایم بدون هزینه انجام شود؛ اگر آنها ادعایی در این زمینه داشته باشند اسناد موجود را منتشر خواهم کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین ملاک های کاندیدای اصلح، گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه فرمودند شخصی را انتخاب کنیم که نقاط قوت دولت پیشین را داشته و از ضعف های آن به دور باشد بنابراین باید صفاتی از قبیل پرکاری، با نشاط بودن، روحیه انقلابی داشتن، توجه به منافع ملی، توجه به مشورت را در کاندیداها جستجو کنیم.

 

انتخابات دوقطبی است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انتخابات را دو قطبی دانست و تصریح کرد: یک قطب گفتمان امام(ره) و رهبری است و در مقابل آنها جریانات انحراف و فتنه وجود دارند؛ کاندیداهای اصول گرا باید به وحدت برسند این کار آغاز شده است، برخی از آنها گفتنه اند به نفع هرکسی که شیب اقبال عمومی مردم به سمت وی باشد کنار خواهند رفت حتی اگر در ائتلاف آنها نباشد، این نشانه عقلانیت، تعهد و روحیه ارزشی آنها است که می خواهند جلوی باز تولید فتنه را بگیرند.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: اصول گرا ها در مقابل هاشمی اعلام موضع کرده اند و وی را در جبهه اصلاح طلبان دسته بندی کرده اند حتی کسانی که دوره های پیشین به نفع وی کنار رفته بودند گفته اند که در این دوره چنین کاری نخواهند کرد.

 

افراد فاقد صلاحیت به حکم حکومتی دلخوش نکنند

وی با اشاره به حمایت های مکرر رهبر معظم انقلاب از عملکرد شورای نگهبان، گفت: این شورا به مُرّ قانون عمل خواهد کرد و کسانی که دلخوش به احکام ثانویه و حکم حکومتی کرده اند تا به خواسته های خود برسند بدانند که این خبرها نیست و ملاک ارزیابی شورای نگهبان تنها  اصل 115 قانون اساسی بوده و با شفافیت و طبق قانون عمل خواهد کرد؛ تأیید یا عدم تأیید شورای نگهبان فصل الخطاب است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عدم احراز صلاحیت افراد دلیل بر فاقد صلاحیت محض نیست بلکه ممکن است آنها در نمایندگی، سفارت و وزرارت صلاحیت داشته باشند اما وزن ریاست جمهوری و دستگاه اجرایی به حدی بالا است که آنها در این مورد صلاحیت نداشته اند؛ شورای نگهبان باید برای احراز مدیریت افراد اطمینان حاصل کند بنابراین می تواند از کاندیداها برنامه بخواهد.

 

حمایت احمدی نژاد از مشایی تخلف انتخاباتی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور احمدی نژاد در وزارت کشور همزمان با نام نویسی مشایی را تخلف انتخاباتی دانست و تصریح کرد: این جرم آشکار انتخاباتی است؛ شورای نگهبان رسما از وی به قوه قضائیه شکایت کرده است؛ این اتفاق نشان داد که پرچم گردانی های این دو در استانهای مختلف نیز تبلیغات زود هنگام انتخاباتی بوده است.

 

آیت الله کعبی تضعیف شورای نگهبان و تلاش برای ایجاد التهاب در انتخابات را از برنامه های دشمنان عنوان کرد و گفت: آنها سعی دارند در فضای نارضایتی اجتماعی بار دیگر قشون کشی خیابانی به راه بیاندازند، تبدیل کردن بحث آب اصفهان به مسأله امنیتی از جمله اینها است که ممکن است در جاهای دیگر نیز مشابه آن را ایجاد کنند.

 

همه گزینه های روی میز به بن بست رسیده است

وی با بیان این که با قاطعیت می گوییم که همه گزینه های روی میز آمریکا با بن بست روبرو شده است، ابراز کرد: تحریم، تهدید، جنگ روانی، نفوذ، محاصره انقلاب از طریق طرح خاورمیانه بزرگ شکست های پی در پی را برای آنها به بار آورده است؛ آخرین گزینه ها بازکردن خط فشار مقاومت از طریق سوریه بود که آن نیز به اعتراف خودشان به شکست منتهی شده است؛ اهانت به حجربن عدی نیز برای سرپوش گذاشتن به این شکست ها بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان می خواهند روحیه یأس و نا امیدی در ملت ایران ایجاد کنند، گفت: آنها در نظر دارند مشکلات اقتصادی را به گونه ای جلوه دهند که قابل حل نیست و این از دست دولت خارج است و مربوط نظام حاکم است، در صورتی که ناپایداری اقتصادی ناشی از سوء تدبیر، اختلافات، تحریم ها، جنگ رسانه ای و سیاه نمایی و ایجاد  التهاب کاذب در بازار است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی قابل حل است، اظهار داشت: زیر ساخت های ما قوی است، گرانی ها و بیکاری ها قابل کنترل است؛ برخی می خواهند خود را منجی اقتصاد معرفی کنند حل آن که این مشکلات از زمان دوره کارگزاران و سازندگی شرع شده است.

 

آیت الله کعبی مردم را به هوشیاری ودقت در انتخاب دعوت کرد و گفت: ممکن است برخی با صدور بیانیه، مظلوم نمایی و حمایت اقشار خاصی بخواهند احساسات مردم را برانگیزند اما باید توجه داشته باشیم که پشتوانه آنها چه کسانی هستند./928/ز503/ج

 

 

 

ارسال نظرات