۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۴۷۷

برگزاری مراسم اعتکاف با حضور 2 هزار نفر در مساجد دامغان

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اعتکاف دامغان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با حضور دو هزار نفر در 9 مسجد این شهرستان خبر داد.
اعتكاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید جعفر میرعلی اکبری، دبیر ستاد اعتکاف شهرستان دامغان درجلسه هماهنگی مراسم اعتکاف که صبح امروز در دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 9 مسجد این شهرستان شامل مساجد امیرالمومنین و جامع در شهر دامغان، مساجد جامع شهرهای دیباج، کلاته رودبار و امیریه و مساجد جامع روستاهای مهماندوست، جزن، حسن آباد و خورزان برگزار می شود.

 

وی افزود: پیش بینی می شود امسال دو هزار نفر در شهرستان دامغان معتکف شوند که نسبت به سال قبل 350 نفر افزایش خواهد یافت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان با بیان این که حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای ثبت نام معتکفین معرفی شده است، اظهار داشت: برای شرکت درجلسه اعتکاف هرنفر باید مبلغ 15هزارتومان پرداخت کند.

 

حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان نیز در این جلسه، سن شرکت در مراسم اعتکاف را برای آقایان 15 سال به بالا و بانوان 9 سال به بالا عنوان کرد.

وی گفت: اعتکاف یک سنت اسلامی برای طول سال است و باید این سنت به نحو احسن اجرا شود و مردم باید بهترین استفاده را از این سنت ببرند.

امام جمعه دامغان با بیان این که مراسم اعتکاف امسال با امتحانات دانش آموزان مصادف شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر شرکت کنندگان در این مراسم جوانان و دانش آموزان هستند آموزش و پرورش باید برای امتحانات دانش آموزان تدابیری بیندیشد.

حجت الاسلام ترابی گفت: معتکفین باید با اجرای برنامه های قرآنی، کرسی های معرفت، دعا و نیایش و کلاس های درس و اخلاق و نیز عزاداری ازاین 3روز بهره کافی را ببرند./938/پ202/ب

ارسال نظرات