۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۶۵۶۵
عضو جبهه پایداری:

تردیدی در برنامه های جبهه پایداری راه پیدا نکرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید براین که هیچ تغییری در تصمیم گیری جبهه پایداری صورت نخواهد گرفت، گفت: کاندیدای نهایی ما لنکرانی است، ائتلاف با دیگران تنها در صورتی خواهد بود که خطری جدی نظام را تهدید کند اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان لنکرانی مبنی بر این که پرچمدار گفتمان انقلاب در انتخابات یک نفر خواهد بود، اظهار داشت: این به این معنا نسیت که نظر ما ممکن است تغییر کند؛ این گفتمان تریبون دارد و کاندیدای خود را مشخص کرده است، کسانی که در این گفتمان هستند نظرشان همین است و در غیر این صورت باید اعلام کنند که در گفتمان دیگری هستند؛ تردیدی در برنامه های جبهه پایداری راه پیدا نکرده است و دوستان به شدت مشغول برنامه ریزی و کار برای ستادهای آقای لنکرانی هستند.

 

وی تصمیم گیری بر اساس مقبولیت را نوعی نتیجه گرایی دانست و گفت: ما مکلف به وظیفه هستیم؛ آیت الله مصباح یزدی روحیه تکلیف گرایی دارد و تاکید می کنند ما باید جواب خدا و امام زمان(عج) را بدهیم، نمی توانیم از ترس این که شاید رأی بشکند از حجت خود تنزل کنیم.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم ائتلاف لنکرانی و جلیلی به نفع کاندیدای اصلاح طلبان نخواهد بود؟ ابراز داشت: ما فعلا چنین خطری را احساس نمی کنیم؛ باید منتظر باشیم تا شورای نگهبان نتیجه را اعلام کند و سپس ببینیم خروجی آن چه کسانی هستند، اصولگرایان توافقی باهم خواهند داشت یا نه؟ رقابت بین چه کسانی خواهد بود؟ و پس از بررسی نهایی اگر خطری جدی متوجه نظام اسلامی باشد آن گاه تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ائتلاف بر روی یک فرد خاص دلیل بر رأی آوری نیست، گفت: ما یک بار این مساله را در سال 76 تجربه کردیم؛ در آن دوره شاید بزرگ ترین ائتلاف اصولگرایان پس از انقلاب شکل گرفت اما ضربه بزرگی خوردند و رأی نیاوردند؛ اگر همه اصولگریان یک طرف قرار بگیرند ممکن است مردم واکنش تندی نشان دهند.

 

وی در پاسخ به این که اگر لنکرانی به صورت مستقل تصمیم بگیرد که به نفع جلیلی کنار برود واکنش جبهه پایداری چه خواهد بود؟ اظهار کرد: ایشان خودشان رشید و بالغ هستند ما به کسی الزام نکرده ایم؛ حکم جبهه پایداری مشخص و کاندیدای اصلح ما لنکرانی است اما اگر وی انصراف دهد در آن صورت ما تنها از گفتمان مقاومت حمایت خواهیم کرد و کاندیدای خاصی نخواهیم داشت./928/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات