۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۶۶۵۷۰

رابطه حسنه طالبان و ترکیه

خبرگزاری رسا ـ دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آماده گشایش دفتر رسمی طالبان در این کشور است.
رابطه حسنه طالبان و ترکیه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی در خبری گفت: طالبان گفته اند پس از آزاد کردن، چهار شهروند ترکیه، چهار شهروند دیگر ترک را نیز بزودی آزاد خواهند کرد. طالبان،آنها را یک ماه پیش گروگان گرفته بودند. این افراد برای یک شرکت ترک کار می کرند که هلیکوپتر شان به دلیل بدی هوا مجبور به فرود در منطقه تحت کنترل طالبان شده بود.


ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در ایمیلی به سازمانهای رسانه ای اعلام داشت، چهار نفر از هشت شهروند ترکیه را که به گروگان گرفته بودند، برای نشان دادن حسن نیت آزاد گذشته و چهار گروگان باقیمانده را نیز در آینده نزدیک آزاد خواهند کرد.
به نظر می رسد رابطه خوب و حسنه ای میان طالبان و دولت ترکیه به وجود آماده باشد. چندی پیش نیز یکی از مقامات بلند پایه طالبان و از اعضای شورای کویته به ترکیه رفته و در آنجا مستقر شده است. دولت ترکیه هم پیشتر اعلام کرده بود که آماده گشایش دفتر رسمی طالبان در این کشور است. دولت ترکیه هدف از این کار را، کمک به پیشبرد مذاکرات میان طرف های درگیر در افغانستان اعلام کرده است.
دولت ترکیه 1098 نیرو در قالب ماموریت نظامی ناتو در افغانستان دارد که بیشتر آنها در کابل مستقر هستند، که تاکنون 14 نفر از آنان به دلیل حادثه غیر نظامی و در خارج از میدان نبرد کشته شده اند./1415/9161/خ

ارسال نظرات