۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۶۶۵۷۸
مسؤول مؤسسه فرهنگی ابوتراب خبر داد:

جایزه یکصد هزار دلاری برای تحویل عاملان نبش قبر حجر‌بن‌عدی

خبرگزاری رسا _ مسؤول مرکز فرهنگی ابوتراب با بیان اینکه عاملان هتک حرمت به جنازه حجربن عدی، وقاحت را به حد نهایت رساندند، از اهدای جایزه‌ای یکصد هزار دلاری به تحویل‌دهندگان عاملان این جنایت خبر داد.
نبش قبر حجر بن عدي

عبدالرضا مزاری، مسؤول مرکز فرهنگی ابوتراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اظهار تأسف از تخریب مزار حجربن‌عدی گفت: موسسه فرهنگی ابوتراب با مرکزیت قم در راستای ریشه کنی تفکر باطل تکفیری افراد جاهل و تندرو، برای مجازات قانونی عاملان این جنایت در دادگاه‌های صالح اقدام به تعیین جایزه برای تحویل‌دهندگان عاملان این جنایت بزرگ کرده است.

وی با اشاره به این‌که جایزه موسسه به صورت نقدی به مبلغ یکصد هزار دلار است، افزود: این جایزه تنها برای تحویل کسانی تعلق می‌گیرد که دخالت آنان در جنایت ثابت شده باشد، این جنایت بی‌سابقه‌ای است که مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی آن را محکوم کردند.

مسؤول مرکز فرهنگی ابوتراب بیان کرد: مؤسسه فرهنگی ابوتراب مؤسسه‌ای خصوصی و غیر دولتی است و برخی از مؤمنان بخشی از این مبلغ را تقبل کرده‌اند، سایر مؤمنان ولایت‌مدار نیز می‌توانند، آمادگی خود را برای تقبل هر مقدار از مبلغ مذکور به دلار به سامانه پیامکی 3000883040 اعلام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با محاکمه این جانیان، نیت‌های پلید و دست‌های پشت صحنه این نفاق بزرگ و ارتباط آنان با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای همه مسلمانان جهان روشن‌تر ‌شود.

مزاری بر زنده بودن و دستگیر کردن بدون خشونت عاملان جنایت هتک حرمت به بارگاه حجربن‌عدی تأکید کرد و افزود:‌ در جنایت بودن این عمل شنیع هیچ کس شکی ندارد، حتی وزارت خارجه فرانسه گروه النصره را به عنوان تروریست اعلام کرد.

وی بیان کرد: برخی از عاملان این جنایت با عکس گرفتن در کنار مرقد تخریب‌شده حجربن‌عدی اهانت و وقاحت را به حد نهایت رساندند، از این‌رو اهدای جایزه به دستگیرکنندگان اهانت‌کنندگان به مزار حجربن‌عدی اقدامی پیش‌گیرانه برای جلوگیری از اقدام‌هایی از این نمونه است.

مسؤول مرکز فرهنگی ابوتراب با اشاره به تهدید کردن بارگاه حضرت زینب(س) و آتش زدن مقبره جعفر‌طیار خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها از سراسر دنیا به سوریه آمده‌اند، از پاکستان، عربستان و نقاط مختلف دنیا و در سوریه به هتک حرمت به مقدسات و نوامیس مردم اقدام کرده‌اند.

وی ابراز کرد: تعبیر سلفی برای این گروه ناروا است زیرا در عربستان افرادی به نام سلفی وجود دارند که نبش قبر را جایز نمی‌دانند، اما این گروه به هیچ دینی پایبند نیستند، زیرا اگر وهابی بودند تنها به خراب کردن مرقد مطهر حجر‌بن‌عدی بسنده می‌کردند و عمل نبش قبر را انجام نمی‎دادند./914/ت302/ی

ارسال نظرات