۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۶۵۸۷
صدای آمریکا خبر می دهد

تحولات میدانی سوریه در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ پیشنهادات صلح، دیدار سران آمریکا و انگلیس، سخنان وزیر اطلاعات سوریه و هشدار فیلیپین به مخالفان مسلح در سوریه از مهمترین خبرها پیرامون تحولات سوریه است.
تحولات سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ شبکه صدای آمریکا در رابطه با تحولات سوریه خبر داد: رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس دوشنبه برای بحث درباره بحران سوریه در واشنگتن دیدار کردند.

همچنین آمریکا با هدف زیر فشار قرار دادن بشاراسد و روسیه  برای آغاز مذاکرات صلح، خواهان برگزاری کنفرانسی در ژنو هستند.


این شبکه در ادامه افزود: در حالی که اپوزیسیون سوریه تاکید دارد هر توافق احتمالی باید شامل کنارگیری بشاراسد از قدرت باشد، سوریه هنوز واکنشی به پیشنهاد مذاکرات صلح از است.
صدای آمریکا در ادامه تحولات پیرامون سوریه گفت: عمران الذوبی وزیر اطلاعات سوریه روز یکشنبه اعلام کرده است ارتش سوریه حق دارد هر زمان که بخواهد وارد بلندی های جولان شود.
این بلندی ها در جنگ 6 روزه سال 1967 با شکست اعراب به تصرف اسرائیل در آمد.
صدای آمریکا افزود: این رویداد از دید بسیاری از تحلیلگران تهدیدی آشکار علیه اسرائیل تلقی می شود. به طور ضمنی به اسرائیل هشدار داده می شود که از دخالت در مسائل داخلی سوریه پرهیز کند.

وزیر اطلاعات سوریه در ادامه افزود: در حال حاضر فرقی ندارد که ارتش اسرائیل در بلندی های جولان مستقر باشد یا نه. این بلندی ها جزء خاک سوریه بوده و خواهد بود. ما حق داریم هر زمان و هر طور که دلمان بخواهد وارد آن منطقه بشویم.
شایان ذکر است که به اقرار شبکه دولتی صدای آمریکا؛ این سخنان در واکنش به حملات هوایی هفته پیش اسرائیل مطرح شده است.
هم زمان،سخنگوی ناظران سازمان ملل متحد در سوریه در رابطه با آزادی 4 صلح بان فیلیپینی این سازمان از اسارت گروه مخالف دولت سوریه ابراز خشنودی کرد.
این صلحبانان هفته قبل در بلندی های جولان به اسارت شبهه نظامیان در آمدند. دولت فیلیپین در پی این واقعه هشدار داده است نیروهایش را از این بلندی ها خارج خواهد کرد.

/ 1409/9161/خ

ارسال نظرات