۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۶۶۵۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه ملی از نقش محوری خود در انتخابات غافل نباشد

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با انتقاد از سیاه‌نمایی برخی از رسانه‌های داخلی و زیرسوال بردن برخی دستاوردهای نظام اسلامی گفت: ناامید کردن مردم نسبت به نظام و آینده خیانت بزرگ و آشکار است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عصر امروز در دیدار مسوولان شبکه استانی سبلان صدا و سیمای مرکز استان اردبیل با اشاره به اهمیت و حساسیت کار رسانه‌ای در فضای انتخاباتی کشور اظهار داشت: رسانه باید به رسالت حقیقی خود که همان صداقت در بیان و تنویر افکار عمومی است، آگاه باشد و نسبت به تحقق این رسالت خطیر تلاش کند.


وی حرکت مدبرانه در تبلیغ و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مسؤولیت مهم صدا و سیما دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید در نقش مقابله با ترفندهای ضدانتخاباتی و ضدایرانی رسانه های غربی ظاهر شود
و با رصد فتنه ها و توطئه های رسانه ای و جنگ روانی دشمن نسبت به آگاه سازی و بصیرت بخشی به عموم مردم اقدام کند.


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از سیاه‌نمایی برخی از رسانه‌های داخلی و زیرسوال بردن برخی دستاوردهای نظام اسلامی تصریح کرد: ناامید کردن مردم نسبت به نظام و آینده خیانت بزرگ و آشکاری است که برخی رسانه ها به راحتی دست به این تحرکات مسموم و باطل می زنند، اما رسانه ملی باید در این مرزبندی‌ها حقیقت و انصاف را فدای برخی نگرش‌های سیاسی نکند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر توجه به منافع و مصالح ملی در کار رسانه ای گفت: امروز صدا و سیما رسالت خطیر در حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی دارد، باید با برنامه‌ریزی درست اجازه دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کنیم، رسالت امروز رسانه ملی ایجاد فضای شور و نشاط سیاسی و انتخایاتی در جامعه است.


وی صدا و سیما را دیده‌بان نظام اسلامی در همگرایی و وحدت اسلامی معرفی کرد و گفت: شفاف گویی و صداقت در گفتار لازمه اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی است، صدا و سیما همان گونه که از پیشرفت های نظام سخن می گوید، بایستی بدون تعارف در بازگو کردن مشکلات و معضلات مردم با اهمیت و حساس خاص فعالیت کند.


امام جمعه اردبیل با تاکید بر این که نظام اسلامی هیچ چیز پنهان و کتمان شده میان مردم ندارد، گفت: عدم انعکاس مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به کل نظام خواهد بود، اگر اعتقاد بر این است که صدا و سیما، رسانه ای ملی است، بایستی پاسخگوی همه نیازهای آحاد و اقشار باشد، در حقیقت شفاف گویی نقطه قوت و اقتدار نظام اسلامی ایران است.


همچنین عبدالله مددی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت های شبکه استانی و صدای مرکز استان(سبلان) اظهار داشت: بیش از 850 ساعت برنامه ارزشی و دینی در صدا و سیمای اردبیل تولید و پخش شده که با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است./9352/پ202/س

ارسال نظرات