۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۶۰۶
حجت‌الاسلام ماندگاری:

جایگاه امامت و ولایت هنوز شناخته نشده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، گفت: متأسفانه در زندگی ما جایگاه امامت و ولایت گم شده و تکلیف ما در برابر گم شده معصومان(ع) انجام تکلیف است، ائمه(ع) و حضرت معصومه(س) به دنبال زائر نمی‌گردند بلکه دنبال پیرو هستند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران کریمه‌ اهل‌بیت(ع) با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، به قسمتی از زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره کامل‌ترین کلاس امام شناسی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم امامت و ولایت را بشناسیم باید به این زیارت مراجعه کنیم، چرا که این زیارت از دو لب گرامی حجت خدا بیان شده است.  

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر شناخت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: از منظر دین هر موضوع را باید در سه جایگاه شناخت، تکلیف و عواقب و آثار شناخت و یا عدم شناخت را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: متأسفانه در زندگی ما جایگاه امامت و ولایت گم شده است و تکلیف ما در برابر گم شده معصومان(ع) انجام تکلیف است، ائمه(ع) و حضرت معصومه(س) به دنبال زائر نمی‌گردند بلکه دنبال پیرو هستند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که ائمه(ع) وسیله رسیدن به خداوند متعال هستند، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) امنای خدا و وسیله رسیدن به خدا هستند و اگر بخواهیم به خدا برسیم باید به این بزرگواران متوسل شویم.

وی تصریح کرد: اگر ما ائمه(ع) را نداشتیم خدا را هم نمی‌شناختیم، اگر می‌خواهیم گمشدمان را پیدا کنیم باید به سراغ آل پیامبر(ص) برویم، گمشده ما در ارتباط و معرفت با خدا متوسل و شناخت ائمه(ع) است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌‌که عدم شناخت رحمت خدا گم شده دوم است، اظهار داشت: ائمه(ع) رحمت خدا برای انسان‌ها هستند، خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «ای پیامبر ما تو را رحمت برای عالمیان خلق کردیم»، دروازه دریای رحمت خداوند متعال پیامبر(ص) و آل ایشان هستند و این رحمت خدا قطع شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این‌که رحمت و برکت در زندگی ما گم شده به سبب دور شدن از رحمت واقعی خدا یعنی اهل‌بیت(ع) است، اگر در زندگی ما رحم کم شده چون ولایت‌مداری ما کم شده است و به دریا رحمت وصل نشدیم.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا رسیدن به نعمت‌های الهی را گم شده سوم افراد خواند و گفت: ائمه(ع) نعمت‌های اصلی خداوند متعال برای ما هستند، البته ثروت و قدرت نیز نعمت است در صورتی که در راه خدا مصرف شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر افرادی که به ثروت و قدرت می‌رسند از خدا دورتر می‌شوند چرا که استفاده از نعمت‌ها را نمی‌دانند، آموزگار استفاده از نعمت‌‌ها اهل‌بیت(ع) هستند و اگر ما چگونگی استفاده از نعمت‌ها را یاد بگیریم می‌توانیم به قله‌های بلند انسانیت برسیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری وسیله رسیدن به خدا، رحمت و نعمت را سه گم شده مهم افراد دانست و خاطرنشان کرد: این سه گم شده در خانه امامت و ولایت است، اهل‌بیت(ع) دوست دارند فکر ما تابع این بزرگواران باشیم.

وی افزود: امروز بیشتر فسادهایی که در جامعه اتفاق می‌افتد به سبب این است که ما از دین دور شدیم، برای نمونه اگر ازدواج به همان‌گونه که خدا فرمود در جامعه آسان شود درصد بالایی از فسادها کم می‌شود.

عضو هیأت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که ما باید تسلیم اهل‌بیت(ع) باشیم، ابراز داشت: ائمه(ع) تنها کشتی نجات برای ما هستند./993/پ202/پ

ارسال نظرات