۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۶۳۹
امام جمعه زنجان:

آیت الله زنجانی عمر خود را صرف آموزش حقایق الهی کرد

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان در بیانیه ای اعلام کردند: حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی یکی از ره پویندگان و سالکان وارسته الهی بود که عمر خود را در جهت کسب علم و آموزش حقایق الهی سپری کرد.
آیت الله زنجانی عمر خود را صرف آموزش حقایق الهی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و محمد رئوفی نژاد، استاندار زنجان با صدور بیانیه ای مشترک درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی را تسلیت گفتند.


در این بیانیه آمده است: در قاموس عالمان و سالکان راه خدا و رهروان مخلص و وارسته هیچ هدفی جز کسب رضایت و خشنودی حضرت حق نیست و حرکت در راه معرفت الهی و شناخت و شناساندن این مهم شایسته ترین پاداشی است که خداوند به آنان عطا کرده است.


امام جمعه و استاندار زنجان در این بیانیه آورده اند: در سالروز شهادت امام علی النقی(ع) یکی از ره پویندگان و سالکان وارسته الهی که عمری را در جهت کسب علم و آموزش حقایق الهی سپری کرد چشم از عالم خاکی بربست و به مقصد و مقصود خود رسید.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی و رئوفی نژاد خاطرنشان
کرده اند: درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی ضایعه ای بس عظیم است که هیچگاه از یاد و خاطره ها رخت برنخواهد بست.


در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن تسلیت عروج ملکوتی این اسوه حق و حقیقت به محضر منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (ارواحنا فدا) و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی و بیت معظم ایشان خصوصا آیت الله سید محمد حسینی زنجانی و بویژه مردم ولایتمدار استانهای زنجان و خراسان رضوی، علو درجات برای آن عارف برحق را از پیشگاه خداوند منان مسئلت داریم.


بنا بر این گزارش، ادارات، نهادها، دانشجویان و دستگاههای اجرایی مختلف استان زنجان نیز با صدور بیانیه های جداگانه ای درگذشت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی را تسلیت گفتند.
گفتنی است،
مرحوم آیت الله سیدمحمد عزالدین حسینی زنجانی در سن 92سالگی، سحرگاه سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) در مشهد دار فانی را وداع گفت.


مراسم تشییع پیکر این مرجع تقلید در ساعت 8:30 صبح پنجشنبه از محل مسجد حوض لقمان آغاز و پس از طواف بر گرد بارگاه منور رضوی در جوار این آستان مقدس به خاک سپرده می شود./9351/د101/ب

ارسال نظرات