۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۶۶۶۷۹
به مناسبت شهادت امام هادی صورت پذیرفت؛

عزاداری خیابانی طلاب حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

خبرگزاری رسا ـ علما، روحانیان، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه به مناسبت شهادت امام هادی (ع) در خیابان های مجاور حوزه به عزاداری پرداختند.
مراسم عزاداري شهادت امام هادي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدتقی صاحب الزمانی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در جمع عزاداران حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که به مناسبت روز شهادت امام هادی(ع) برگزار شد، به آیه ای از قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم طبق این آیه "افمن یهدی الی الحق احقّ ان یتبع ام من لا یهدّی الا ان یهدی" بشریت را با عقل آنان محاکمه می کند و می فرماید: آیا کسی که به سوی حق دعوت می کند سزاوار تبعیت است یا کسی که به سوی حق هدایت نمی کند و خود نیز محتاج هدایت است؟

 

وی در ادامه افزود :امام هادی(ع) یکی از مصادیق این افراد است که به سوی حق دعوت می کند و باید تبعیت شود و با وجود این چنین افرادی که مصوم و دور از خطا هستند به گفته قرآن نباید دنبال دیگران رفت و از آنان تبعیت کرد.

 

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: تمام زندگی این امام شریف مملو از کمالات معنوی و همراه نور است که باید در جامعه بشری الگو قرار گیرد که دستگیری از مردم و ضعفا یکی از کمالات این امام بود.

 

حجت الاسلام صاحب الزمانی ادامه داد: تمام ائمه انگشتری به دست داشتند که روی آن نقش هایی نوشته شده بود که بر روی انگشتر امام هادی (ع) این کلمه نوشته شده بود حفظ العقود من اخلاق المعبود یعنی پایبند بودن به عقود از اخلاق الهی است و اخلاق خدا این که تمام کارهای الهی از روی حکمت و مصلحت است و تبعیت از شیطان یعنی شکستن پیمان با خدای متعال چرا که خدای متعال اطاعت از شیطان را برای بندگان حرام کرده است.

 

 

وی افزود: این عزاداری ها برای اهل بیت نوعی پیمان بستن با ائمه است و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا کسانی که قصد سوء نسبت به ائمه دارند برای همیشه خاموش باشند.

 

 

خطیب جمعه ارومیه به اهمیت طلب علم از دید گاه امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: امام همواره از کسانی که طالب علم بودند حمایت می کرد و مورد لطف خود قرار می داد تا این که روزی شخصی که با مخالفان بحث علمی کرده و آنها را با دلیل و استدال های خود ساکت کرده بود وقتی وارد مجلس شد امام وی را در کنار خود نشاند و مورد احترام قرا داد و وقتی با اعتراض اهل مجلس روبرو شد، فرمود: که خداوند در قرآن به صاحبان علم عظمت می دهد و من چه طور آنها را تکریم نکنم./936/پ203/ب

ارسال نظرات