۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۶۶۷۴۵
25 و 26 اردیبهشت‌ماه؛

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام، با مشارکت جامعةالمصطفی و برخی دیگر از نهادهای حوزوی و دانشگاهی، در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
همايش بين‌المللي حقوق زن در اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر واطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، دبیر نخستین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام گفت: این همایش 25 و 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور نمایندگان کشوهای اسلامی برگزار می‌شود.

محمد‌امین بنایی، دبیر نخستین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام با اشاره به این‌که پیشنهاد و کلیات همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام از سال 1390 در شورای پژوهشی حضرت معصومه(س) به تصویب رسید، افزود: پس از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراخوان مقالات از دی‌ماه اعلام شد و تعداد 210 مقاله پس از داوری اولیه مورد پذیرش قرار گرفته است.

بنایی افزود: از تعداد 210 مقاله پذیرفته شده در این همایش، مقالات برگزیده، 26 اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با برگزاری همایش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این همایش، گفت: زیرساخت‌های فکری و روش‌شناسی حقوق زن شامل نقد رویکرد غیر الهی بودن حقوق زن، نقد نظریه پوزیتویستی، بررسی رویکرد الهی، نقد راهیافت‌های فمینیستی، بررسی تقابل سنت و مدرنیته در حقوق زن و محور دوم، مبانی تفاوت‌های حقوق زن شامل حقوق مالی، معنوی و کیفری و سیاسی و محور سوم بررسی فقهی اسناد، رویکردها و رهیافت‌های بین‌المللی حقوق زن شامل کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، اعلامیه جهانی حقوق زن و اعلامیه جهانی حقوق بشر قاهره است.

محمد‌امین بنایی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: تبیین مرزهای معرفتی دین مبین اسلام در حوزه حقوق زن، نقد مکاتب رقیب برای ارائه الگوی اسلامی ایرانی حقوق زن از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن  گفت: همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام 25 و 26 اردیبهشت سال جاری در سالن مجتمع فرهنگی شهید آوینی قم با حضور میهمانانی از کشورهای اسلامی همچون مالزی، عراق، پاکستان، آمریکا و کانادا و نماینده‌های آنان در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نتایج برگزاری این همایش، گفت: کتابی از مجموعه مقالات این همایش پس از انجام اصلاحات مورد نظر هیأت داوران از سوی نویسندگان به زودی منتشر می‌شوند و مقالاتی که درجه ممتاز هستند نیز در نشریه علمی پژوهشی برای این همایش به چاپ می‌رسد»./907/د102/ن

ارسال نظرات