۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۷۵۲
سوم خرداد ماه انجام می‌شود؛

پرده‌برداری از ضریح مسلم بن عقیل

خبرگزاری رسا ـ ستاد بازسازی عتبات عالیات از پرده‌برداری ضریح مسلم بن عقیل(ع) همزمان با میلاد امام علی (ع) خبر داد.
حرم حضرت مسلم بن عقيل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در جلسه‌ای که با حضور مسؤولین ستاد بازسازی استان تهران به عنوان متولی ساخت این ضریح، مسؤولان ستاد مرکزی و اسکندر پور طراح ضریح برگزار شد، روند اجرای پروژه و اتمام‌کار بررسی شد.

براساس این‌ گزارش، براساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، میناکاری قطعات، منبت‌کاری قطعات داخلی، آب‌کاری طلای قطعات و کار قلم زنی ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) به طور کامل تمام شده است و بخش تاج ضریح نیز در شهر قم در مرحله آبکاری قرار دارد.

گفتنی است، کار ساخت ضریح از سوی هنرمندان کشورمان در سه شهر مختلف انجام می‌شود به نحوی که کار منبت‌کاری در اراک، میناکاری و زرگری قطعات تولید شده در اصفهان و کتابت خط آیات قرآن در تهران انجام شده است.

همچنین طراحی این ضریح را دکتر پرویز اسکندرپور خرمی انجام داده است و مصطفی احمدی از قلمزنان معروف اصفهانی و همکارانش قلمزنی آن‌را بر عهده داشته‌اند، خطاطی آیات شریفه ضریح از سوی استاد محمد کاشانی صورت گرفته و منبت‌کاری آن نیز از سوی استاد محمدعلی نوری در اراک انجام شده است.

مراسم پرده‌برداری از این ضریح مطهر با حضور مسؤولان و مردم دوستدار اهل‌بیت(ع) همزمان با سوم خرداد ماه، روز فتح خرمشهر و سالروز ولادت با سعادت امیرمؤمنان(ع) در تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است، کارگاه ساخت ضریح مسلم بن عقیل(ع) در فرهنگ‌سرای خاوران برپا بوده و روزانه میزبان بازدیدکنندگان است./993/د102/ن

ارسال نظرات