۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۶۶۷۶۳
26 اردیبهشت؛

چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت در فومن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فومن از برگزاری چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) در این شهرستان خبر داد.
حضرت آيت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمد صفوی، امام جمعه فومن امروز در جلسه هماهنگی برگزاری بزگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره)، گفت: مراسم چهارمین سالگرد ارتحال این شخصیت وارسته در زادگاهش برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که این مراسم 26 اردیبهشت در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن برگزار می‌شود، افزود: آیت الله حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

 

امام جمعه فومن با اشاره به تشکیل ستاد دائمی برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) در شهرستان فومن، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در استان به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم بزرگداشت بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام صفوی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شخصیتی بی نظیر در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این فقیه بزرگ همه عمر خود را در جهت تهذیب، نشر اسلام ناب و کسب تقوا سپری کرد.

 

وی بر ضرورت ترویج اندیشه های ناب حضرت آیت الله بهجت(ه) در جامعه امروز تأکید کرد و افزود: جامعه امروز به ویژه نسل جوان ما نیازمند بهره گیری از اندیشه های ارزشمند و تعالی بخش آن فقیه وارسته هستند.

 

امام جمعه فومن این عالم برجسته را افتخاری برای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: اندیشه های ناب حضرت آیت الله بهجت(ره) همواره ماندگار خواهد ماند.

 

وی رهنمودهای ارزشمند حضرت آیت الله بهجت(ره) را برای همگان راه گشا دانست و خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی بود که بنده خالص خداوند بود و در مقام عبودیت از همگان جلوتر حرکت می کرد.

 

امام جمعه فومن تبیین شخصیت ارزشمند حضرت آیت الله بهجت(ره) به جامعه را یک تکلیف و رسالت مهم برای متولیان دینی و فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نظام دینی بهترین الگوها را در عرصه دینی و فرهنگی در اختیار دارد و نباید بگذاریم که جوان ایران از الگوی غربی در سبک زندگی خود استفاده کند.

 

وی با اشاره به این که نور شخصیت تابناک حضرت آیت الله بهجت(ره) در جهان تابیده است، ادامه داد: امروز بسیاری از انسان ها تشنه اندیشه های این عالم برجسته هستند.

 

حجت الاسلام صفوی تکریم و بزرگداشت علما و فقها را تقویت جایگاه فقه و فقاهت دانست و خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه بزرگان دینی می تواند سد محکمی در برابر افکار منحرف و منحط غربی باشد.

 

امام جمعه فومن همچنین به فعالیت علمی حوزه علمیه آیت الله بهجت(ره) در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از صد طلبه از پایه اول تا ششم در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) در سال گذشته، افزود: امسال نیز مردم ولایی و مدافع مرجعیت گیلان در مراسم چهارمین بزرگداشت این مرجع بزرگ حضوری بی نظیر خواهند داشت./950/پ202/ش

ارسال نظرات