۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۶۸۶۲
صبح امروز؛

نشست ستاد زکات چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست اعضای ستاد زکات چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست اعضای ستاد زکات چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که زکات تزکیه مال است، گفت: زکات برای تزکیه و تطهیر مال است و از تزکیه مال، تزکیه جان صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: تزکیه فقط آن نیست که واجبی ادا شود، بلکه سهیم کردن دیگران در اموال خود از مسائل اصلی تزکیه مال است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

امام جمعه شهرکرد پرداخت زکات را سبب ارتقا انگیزه انسان برای استغفار عنوان کرد و افزود: اموال پاک و پاکیزه و خاص در جان و روح انسان وارد می شود و انگیزه او را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش بالا می برد.

در ادامه نیز ابوالقاسم رستگار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در راستای تلاش های شبانه روزی ستاد زکات استان در سال گذشته، بیش از 11 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری گردید که این مقدار شامل 181 تن گندم و جو، 5رأس گوسفند، 2گرم طلا و حدود 42 تن محصولات باغی و بیش از 9 میلیارد ریال زکات نقدی بوده است.

وی با بیان این که زکات جمع آوری شده در سال گذشته با رشد 75 درصدی همراه بوده است، بیان کرد: زکات جمع آوری شده در استان صرف امور جهیزیه و کمک هزینه تحصیل، درمان و تهیه مسکن نیازمندان، پروژه های عمرانی شامل 21 مورد مسجد، 9 مورد حسینیه، 2 مورد خانه عالم و یک مورد غسالخانه هزینه شده است./9457/پ203/غ

ارسال نظرات