۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۸۷۰

تأکید امام جمعه شهرکرد بر گسترش فرهنگ زکات

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام پرداخت زکات را باعث بالا بردن انگیزه انسان برای استغفار عنوان کرد و گفت: اموال پاک و پاکیزه و خالص در جان و روح انسان وارد می شود و انگیزه او را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش بالا می برد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست ستاد زکات این استان با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب، ماه تزکیه و پاک کردن دل و درون است که این امر به روشنی در مسأله زکات مشاهده می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که زکات تزکیه مال است، گفت: زکات برای تزکیه و تطهیر مال است و از تزکیه مال، تزکیه جان صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: تزکیه تنها ادای واجب نیست، بلکه سهیم کردن دیگران در اموال خود از مسائل اصلی تزکیه مال است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

امام جمعه شهرکرد پرداخت زکات را سبب ارتقای انگیزه انسان برای استغفار عنوان کرد و افزود: اموال پاک و پاکیزه و خالص در جان و روح انسان وارد می شود و انگیزه او را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش بالا می برد.

رییس ستاد زکات چهارمحال و بختیاری با تحسین عملکرد ستاد زکات استان ابراز داشت: بدانید که آمادگی لازم و روحیه پذیرش در مردم وجود دارد؛ چرا که مردم ذاتی خدادوست هستند پس راه‌های رسیدن به قرب الهی را برای آنها تبیین کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: هم ظرفیت های انسانی استان و هم ظرفیت های کشاورزی و باغی استان برای مسأله زکات بالا است؛ از این رو می طلبد که دست اندرکاران زکات استان این فریضه الهی را در  زندگی مردم گسترش دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به زکات مستحبی اشاره کرد و افزود: صنعتگر را در جهت صنعتش، آبزیان را در جهت ماهی و کشاورزان استان را در جهت محصولشان به سوی زکات سوق دهیم و کاری کنیم که زکات مستحبی در شغل‌های گوناگون جای خود را پیدا کند؛ چراکه در جامعه ای که خیر توسعه یابد، خداوند برکاتش را ویژه عنایت می کند./9457/پ202/س

ارسال نظرات