۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۰۰۰
حجت الاسلام والمسلمین طائب مطرح کرد؛

واکنش های احتمالی احمدی نژاد در صورت عدم تایید صلاحیت مشایی/ تردیدهای هاشمی بازی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به نقش هاشمی در فتنه، گفت: از نظر من اگر هاشمی در فتنه هم هیچ نقشی نداشت باید به دلیل عدم توانمندی رد صلاحیت شود؛ مشایی هم طبق اصول شورای نگهبان قطعا صلاحیت ندارد.
حجت الاسلام طائب، استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه صدوقی، با تأکید بر این که هاشمی باید طبق قاعده رد صلاحیت شود، اظهار داشت: اصلا ما نمی گوییم هاشمی در فتنه دست داشته است، ریاست جمهوری توان جسمی می خواهد که وی ندارد؛ وی 78 سال پر ماجرا را سپری کرده است، اول انقلاب و مبارزات، زندان و شکنجه و زمانی که رییس جمهور شد ما هیچ چیز نداشتیم و هاشمی در آن 4 سال به اندازه 40 سال کار کرد و همه انرژی خود را صرف کرد و ایران را از خاک بلند کرد.

 

وی افزود: اگر جریان انحرافی نمی آمد قطعا هاشمی رد صلاحیت می شد اما در شرایط کنونی کار شورای نگهبان مشکل تر شده است؛ اگر هاشمی رد صلاحیت نشود و مشایی رد شود آنوقت احمدی نژاد می گوید دیدید من راست می گفتم که همه چیز دست هاشمی است و شورای نگهبان از او خط می گیرد و رهبر معظم انقلاب هم تقیه کرده است و ما باید ایشان را از تقیه بیرون بیاوریم، از طرفی اگر هاشمی رد صلاحیت شود رهبر معظم انقلاب زیر سؤال می رود زیرا نمی توان به تک تک مردم توضیح داد که صلاحیت ریاست جمهوری با مجمع تشخیص مصلحت فرق دارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم کار مجمع تشخیص مصلحت نظام را به راکتور تشبیه کرد و گفت: راکتور جایی است که در آن انفجارات هسته ای صورت می گیرد اما نتیجه آن تولید برق است اگر این انفجارات بیرون باشد ویرانی به بار می آورد اما در این چارچوب سودمند است؛ رهبر معظم انقلاب در این مجمع افرادی با سلایق و افکار کاملا متفاوت و متقابلی را قرار داده است، آنقدر این افراد بر سر موضوعات مختلف دچار چالش می شوند که مجبور می شوند به حد وسطی بین خود برسند و از افراط و تفریط دست بردارند و به همین دلیل همواره خروجی آن خوب و بدون اشکال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تشریح دلایل علت انتخاب هاشمی به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام، ابراز داشت: هاشمی باید قدر رهبری را بداند که چنین جایگاهی برای وی در نظر گرفته است؛ اگر هاشمی انصراف ندهد رأی هم ندارد و به دلیل استعفای وی برای ریاست جمهوری پست کنونی را هم از دست می دهد.

 

تردیدهای هاشمی برای آمدن، بازی بود

وی در پاسخ به این سؤال که چرا هاشمی آمده است، گفت: هاشمی دست خودش نیست؛ اتاق فکر استکبارجهانی برای فتنه این دوره خارج از ایران بود به همین دلیل خیلی کلیت پروژه آنها مشخص نمی شد به همین دلیل تنها وظیفه هر فرد را مشخص می کردند که تو این گونه بگو یا عمل کن، وقتی همه این جریانات را کنار هم می گذراریم می بینیم که همه اینها با وجود اختلاف نظرهای ظاهری یک پروژه واحد را دنبال می کنند؛ به همین دلیل همسر هاشمی گفت حاج آقا در انتخابات شرکت نمی کند اما هاشمی آمد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تردیدهای هاشمی برای حضور مستقیم در انتخابات را بازی دانست و اظهار کرد: اینها از همان ابتدا برای آمدن هاشمی برنامه ریزی کرده بودند شاید خود هاشمی نفهمد اما واسطه ارتباط او با فتنه گران خارجی مهدی هاشمی است، به همین خاطر ابتدا گفت من تا از رهبر معظم انقلاب تأییدیه نگیرم نمی آیم اما بدون تأیید ایشان آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: برخی می گویند اگر هاشمی سنش برای ریاست جمهوری مناسب نیست پس چرا رهبر معظم انقلاب می تواند از عهده آن کار بزرگ برآید؟ در جواب باید بگویم کار اجرایی با رهبری جامعه بسیار متفاوت است؛ رییس قوه مجریه باشد کسی باشد که توانایی دوندگی داشته باشد اما رهبر هر چقدر با سن و سال و علمش بیشتر باشد بهتر است زیرا نمی خواهد دنبال کار اجرایی برود.

 

وی با تأکید بر این که رییس جمهور آینده مشکلات زیادی را در پیش روی دارد، گفت: بعد از آن پرکاری احمدی نژاد، رییس جمهور خانه نشین به درد نمی خورد؛ احمدی نژاد کارهای بسیار زیادی را شروع کرده که ادامه آنها نیاز به دوندگی زیادی دارد؛ مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر، سهام عدالت، تعداد زیادی از پروژه های عمرانی که همه تا 50 الی 60درصد کارهایشان انجام شده و الان به دلیل کمبود بوجه متوقف شده است، یکی از این موارد کافی است که رییس جمهور آینده را دچار مشکل کند؛ از طرفی رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید شخصی بیاید که کارها را با همین سرعت به جلو ببرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در رد پروژه القای بحران از سوی هاشمی، ابراز داشت: در طول 8 سال ریاست احمدی نژاد هاشمی مدام از بحران سخن گفته است در حالی که ما در بحران نیستیم؛ احمدی نژاد به اندازه سال ها کار کرده است، وقتی رهبر معظم انقلاب می گوید کارها با این سرعت پیش برود یعنی بحرانی وجود نداشته است؛ با بررسی تحلیل های هاشمی در می یابیم وی اصلا نمی داند در دنیا چه خبر است و ما برای چه تحریم شده ایم.

 

جریان انحرافی و فتنه پشت پرده یکی هستند

حجت الاسلام والمسلمین طائب جریان فتنه و انحرافی را یکی دانست و گفت: این دو جریان در پشت پرده باهم در ارتباط هستند؛ تا زمانی که این دو در صحنه انتخابات نبودند ما باید سعی می کردیم در میان اصول گرایان به یک گزینه واحد برسیم اما در شرایط کنونی هرچه تعدد بیشتر باشد احتمال رأی آوری هاشمی کمتر خواهد شد و نهایتا آرای اصلاح طلبان که جمعا کمتر از 30 درصد است به وی خواهد رسید و انتخابات وارد دور دوم می شود؛ در دور دوم هرکس مقابل هاشمی باشد رأی می آورد.

 

وی در پیش بینی واکنش احتمالی دولت نسبت به عدم تایید صلاحیت مشایی، گفت: ممکن است دولت بگوید انتخابات را برگزار نمی کنم، در این صورت مجلس مجبور می شود عدم کفایت وی را صادر کند و آرا در سبد هاشمی قرار خواهد گرفت چرا که حرف وی درباره بی کفایتی دولت ثابت می شود؛ یا این که بگوید من انتخابات را با مشایی برگزار می کنم زیرا که رد صلاحیت شورای نگهبان وجاهت قانونی ندارد به دلیل این که آنها هاشمی چی هستند، به این ترتیب انتخابات مخدوش می شود و هاشمی می گوید دیدید انتخابات آزاد نیست؛ نقطه اتصال این دو جریان در این جا خود را نشان می دهد.

 

احمدی نژاد اگر به قانون تمکین کند همه نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: راه سوم این است که در صورت اعلام عدم صلاحیت مشایی، احمدی نژاد تمکین به قانون کند، در این صورت همه نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود؛ اگر مشایی از سوی شورای نگهبان صلاحیتش احراز شود همه مباحثی که تاکنون پیرامون جریان انحرافی گفته شده است را زیر سؤال می برد.

 

احمدی نژاد مشایی را رابط میان خود و امام زمان می داند

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که احمدی نژاد همچنان ولایت مدار است، گفت: اما ولی وی عوض شده است؛ احمدی نژاد به این باور رسیده که مشایی با امام زمان(عج) در ارتباط است اگر این را به صراحت نمی گوید به این دلیل است که اجازه ندارد؛ آنها می گویند رهبر معظم انقلاب به فقه عمل می کند اما مشایی به نص عمل می کند؛ می گویند ما اکنون در دوران ظهور صغری قرار گرفته ایم که در این دوره فرد خاصی به شکل مستقیم با امام زمان(عج) در ارتباط بوده که آن فرد مشایی است.

 

وی ادامه داد: احمدی نژاد می گوید مشایی قله یعنی نزدیک ترین فرد به امام زمان (عج) است؛ وی می گوید مشایی زلال است یعنی خطا ندارد، چه کسی خطا نمی کند جز معصوم؟ دلیل این که احمدی نژاد در قضیه پخش نوار در مجلس از رهبری عذر خواهی نکرد این است که با خود می گوید درست است که ایشان این کار را خلاف شرع، قانون و اخلاق دانستند اما اینها بر اساس شرایط موجود است، من بر اساس شرع، قانون و اخلاق دوران امام زمان(عج) عمل کرده ام؛ احمدی نژاد برای پیروزی مشایی سه روز روزه می گیرد و وی را در نام نویسی همراهی می کند و بعد می گوید مرخصی گرفته است، از چه کسی؟ از امام زمان(عج).

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم درباره ارتباط جریان انحرافی با آمریکا و صهیونیست، گفت: کارها و ادعاهای اینها نشان می دهد که کاملا در ارتباط هستند؛ جریان انحرافی از سحر و جادو استفاده می کند و این ابزار یهود است، البته ما دولت را به این مسائل متهم نمی کنیم بلکه شخص آقای مشایی این گونه است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اجازه ورود وی در دولت را نداد.

 

برای همه حرف هایی که درباره مشایی می گویم مدرک دارم

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که مدرک شما برای این حرف ها چیست؟ گفت: بالاترین مدرک من این است که تا حالا مرا دادگاهی نکرده اند؛ من مدرک دارم، آنها هم می دانند به همین دلیل نشنیده می گیرند؛ تا به حال یک کلمه درباره مشایی نگفته ام که مدرک نداشته باشم؛ تا کنون هیچ نوع برخورد امنیتی و قضایی با مشایی نشده است به این خاطر که احمدی نژاد اعلام کرده خط قرمز من مشایی است.

 

اظهار نظر در مورد کاندیداها پیش از احراز صلاحیت کار درستی نیست

حجت الاسلام والمسلمین طائب به صلاح ندانست که پیش از اعلام نظر شورای نگهبان درمورد کاندیداها اظهار نظر کند و تصریح کرد: این کار درستی نیست ما نباید دست شورای نگهبان را ببندیم؛ زمانی که خروجی نظر شورا مشخص شد از میان آنها دنبال اصلح می گردیم؛ رهبر معظم انقلاب می خواهد مردم به آن سطح از بصیرت برسند که خودشان بدون تکیه بر دیگران اجتهاد و اصلح را انتخاب کنند به همین دلیل می گویند ملاک ها را برای مردم بگویید.

 

وی تخریب کاندیداهای اصولگرا را به نفع هاشمی دانست و گفت: بگذارید مردم به تشخیص خود در دایره اصولگرایی رأی دهند تخریب کاندیداهای اصولگرا موجب می شود مردم از این جریان مأیوس شده و در دایره هاشمی وارد شوند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم درباره نقاط ضعف و قوت کاندیداهای اصولگرا اظهار کرد: هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند، من لنکرانی، زاکانی و جلیلی را یک جور می دانم و به نظر می رسد اینها فعلا باهم ائتلافی نخواهند داشت؛ ائتلاف های اصولگراها همگی واقعا اصولگرا هستند؛ جلیلی و لنکرانی اصولگرا هستند و جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرفی نمی زنند بنابراین در رابطه با مذاکره با آمریکا و سیاست خارجی موضع ایشان همان موضع رهبری است.

 

قالیباف هاشمی چی نیست و نمی داند تکنوکرات چیست

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ارتباط قالیباف و هاشمی را رد کرد و گفت: اینکه می گویند قالیباف آدم هاشمی است را اولین بار مشایی مطرح کرد و در زبانها ماند؛ این که می گویند تکنوکرات است هم درست نیست اصلا قالبیاف نمی داند تکنوکرات چیست؟ او یک آدم اجرایی است که دوندگی زیادی دارد اما از تجمل گرایی هم باکی ندارد؛ من در انتخابات 84 از قالیباف حمایت نکردم بلکه گفتم وی گزینه دوم بعد از احمدی نژاد است و لاریجانی و رضایی هم نفرات بعدی هستند که همه باید باشند تا هاشمی رأی نیاورد.

 

ولایتی از ابتدا نیروی رهبری بوده است

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تأکید بر این که ولایتی نیز هاشمی چی نیست درباره علت احترام وی به هاشمی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به هاشمی احترام گذاشته اند به همین دلیل ولایتی هم احترام می گذارد؛ در دوره ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اولین گزینه نخست وزیری ولایتی بود که مجلس رأی نداد و ایشان مجبور شدند میرحسین را معرفی کنند؛ ولایتی زمانی که وزیر امور خارجه هاشمی بود نظراتش را با رهبری چک می کرد؛ ولایتی برای داغ کردن تنور انتخابات خوب است نه برای ریاست جمهوری.

 

وی درباره حمایت آیت الله مصباح یزدی از لنکرانی، گفت: در این زمینه همان گونه که خود ایشان تصریح کرده اند تعبدی وجود ندارد اگر به یقین برسید که شخص دیگری اصلح است باید به وی رأی دهید؛ آیت الله مصباح گفته اگر احساس کنیم که فردی از اصلاح طلب ها رأی می آورد می رویم به دنبال شخصی از اصولگرایان که رأی آوری بیشتری داشته باشد؛ در این شرایط اصلح آن کسی است که بیشتر رأی دارد.

 

نظرسنجی ها می گوید مشایی کمترین رأی و اصولگرایان بیشترین رأی را دارند

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که اگر اصلاح طلبان رأی بیاورند چه می شود؟ اظهار داشت: این اتفاق ضرری به نظام نمی رساند اما مانند دوران خاتمی اذیت هایی را برای ما خواهند داشت؛ حضور کواکبیان در عرصه انتخابات برای خنده خوب است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس نظر سنجی ها مشایی پایین ترین رأی را دارد، گفت: مردم در پاسخ به این سؤال که به چه کسی حتما رأی نمی دهید؟ مشایی را انتخاب کرده اند؛ احمدی نژاد 28 درصد همچنان محبوبیت دارد و مجموعه اصولگرایان بر اساس این نظر سنجی بالاترین رأی را دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پاسخ به این که چه تضمینی وجود دارد که کاندیداهای اصولگرا منحرف نشوند؟ ابراز داشت: ملاک ما برای انتخاب وضعیت فعلی افراد است غیر از این باشد نمی توان هیچ کاری انجام داد؛ چنین تضمینی برای آینده وجود نداد، چه کسی فکر می کرد طلحه و زبیر که از صحابه پیامبر(ص) بودند فرجام شان آن گونه شود.

 

کسی که دم از ارتباط با آمریکا بزند به درد ریاست جمهوری نمی خورد

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی شدید آمریکا، گفت: کسی که بگوید مشکلات اقتصادی را در ارتباط گیری با آمریکا حل می کنم به درد ریاست جمهوری نمی خورد چراکه وی اصلا درک درستی نسبت به شرایط ندارد؛ آمریکا خودش درحال سقوط است آن وقت چه طور می تواند وضعیت اقتصادی ما را درست کند؟ آنها ابتدا تصمیم گرفتند با افزایش مالیات فاصله زیاد میان درآمدها و مخارج کشورشان را تأمین کنند به همین دلیل جنبش وال استریت راه افتاد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در آمریکا دست مزدها بالا است به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند با کاهش یک سوم حقوق ها بخشی از مشکلات اقتصادی را حل کنند، همه به خیابان ها آمدند و گفتند ابتدا نیروهای نظامی ای که در خلیج فارس، افغانستان و کره شمالی و جاهای دیگر داری را بازگردان زیرا آنها حضور آنها در خارج از کشور بی دلیل و هزینه بر است؛ نظامی های آمریکایی با وجود این که حقوق بالایی دارند در مأموریت های خارجی حقوقشان افزایش دوبرابری دارد.

 

رمز گشایی از ماجرای تهدید کره شمالی و جریانات بوستون

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: آمریکایی ها برای این که بتوانند مردم خود را درباره استقرار نظامی ها در خارج از کشور متقاعد کنند با کره شمالی تبانی کردند که آمریکا را تهدید به حمله هسته ای کند و از سوی دیگر ماجرای بوستون را خود سازمان سیا راه اندازی کرد، مگر می شود با وجود لایه های امنیتی آمریکا کسی از خارج یک بمب فنی در مراکز اصلی شهر کار بگذارد؟ دستگیر شدگان این ماجرا را ایرانی، لبنانی و افغانی معرفی کردند تا با این کارها مردم قبول کنند که باید این نیروهای نظامی آمریکا برای کنترل آن مناطق و تأمین امنیت کشور در پایگاه های خارج کشور حضور داشته باشند.

 

حماسه سیاسی و اقتصادی زمینه سازی برای ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین طائب در بخش دیگر سخنان خود در تشریح علت نامگذاری امسال، اظهار داشت: امام(ره) این انقلاب را زمینه ساز ظهور می دانستند؛ برای تحقق ظهور باید مقتضای آمدن حضرت فراهم و موانع برطرف شود؛ در طول مدت رهبری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیروهای بسیار زیادی تربیت شده اند که یک نمونه آن را در انتخابات امسال می بینید که حداقل  107 نفر مدیر لایق ثبت نام کرده اند؛ این افراد سطح تحصیلات بسیار بالایی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: این که می بینید مردم برخی کاندیداها را شایسته نمی دانند برای این است که معیار آنها سخنان رهبری است اما در مقایسه با اوباما اینها بسیار هم لایق هستند؛ رییس جمهور ابرقدرت دنیا از میزان فهم و درک پایینی برخوردار است یک نمونه آن کاری است که با بوش انجام داد و عکس آن منتشر شد؛ اداره کشور آمریکا که کاری ندارد خیلی راحت می توانند سر مردم را کلاه بگذارند و هرچه بگویند آنها می پذیرند اما در کشور ما وقتی یک راننده تاکسی حرف می زند می بینید که قدرت تحلیل دارد هرچند که ممکن است اطلاعات نادرستی به وی رسیده باشد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که با نابودی بلوک شرق یکی از موانع ظهور برطرف شده است، گفت: نابودی استکبار غرب نیز بسیار نزدیک است به همین دلیل، دنیا را هرج و مرج خواهد گرفت و طبق روایات ما شرایط برای ظهور آماده می شود؛ در این دوران جایی باشد که کشورهای دیگر به آن تکیه کنند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از حماسه اقتصادی سخن به میان آورد زیرا که وضعیت کنونی ما مهیا برای چنین شرایطی نیست، کشور ما باید به نیازهای دنیا پاسخ دهد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در تعریف حماسه ابراز داشت: از استعمالات مختلف این واژه به یک تعریف انتزاعی می رسیم؛ حماسه یعنی استفاده از استعدادهایی که خارج از قواعد تعریف شده است؛ به همین دلیل به حادثه کربلا می گویند حماسه؛ زیرا امام حسین(ع) با 72 نفر در مقابل 40 هزار نفر ایستاد و پیروز شد زیرا از ظرفیت هایی استفاده کرد که هیچ کس فکر نمی کرد کارایی داشته باشد؛ علی اصغر یکی از آن ظرفیت های موجود در کربلا بود که اگر نبود کربلا شکست می خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: انتخابات نیز تعریف دارد اما اگر بخواهیم براساس قواعد عادی پیش برویم نمی توانیم در آن به اهداف لازم برسیم باید حماسه بیافرینیم؛ حماسه زمانی نیاز است که تهدیدی وجود دارد و اگر به حالت عادی پیش بروی آن تهدید تو را له خواهد کرد؛ تو باید مشکل دنیا را حل کنی نه این که دنیا بیاید مشکل تو را حل کند.

 

وی در بیان علت این که رهبر معظم انقلاب مستقیما در مسائلی که قوه قضائیه و صداو سیما و ارگان های دیگر دچار اشتباه می شوند، ورود نمی کند، گفت: انقلاب ما زمینه ساز ظهور است؛ امام زمان(عج) برای اداره حکومت جهانی نیاز به نیرو دارد، اگر بنا باشد رهبر معظم انقلاب در این مانور پیش از ظهور در همه جاها خود وارد شوند پس این نیروها کی باید رشد کنند؟

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در دفاع از عملکرد صداوسیما، ابراز داشت: شما صدا و سیمای زمان امام(ره) را ندیدید؛ صداو سیمای امروز ما در مقایسه با آن زمان مسجد است؛ آن قدر وضعیت بد بود که امام(ره) از سریال پاییز صحرا که این روزها مجددا پخش می شود، تعریف کرد؛ ضرغامی با این حجم عظیم از برنامه ها تلویزیونی مسلم است که نمی تواند همه آنها را کنترل کند کار سختی است؛ انتقاد باید همراه با پیشنهاد باشد، اوج توان ما فعلا این است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم  افزود: در تهیه سریال حضرت موسی(ع) به فرج الله سلحشور قول همکاری دادم بعد از این که سناریو به صورت کلی نوشته شد دیدم نمی توانم این کار را ادامه دهم زیرا وی می گفت باید روزانه 12 ساعت وقت بگذاری تا فیلم ساخته شود؛ چند نفر روحانی متخصص داریم که بتواند در این زمینه وارد شوند و به صدا و سیما کمک کنند؟ ما بیش از این به نیروهای فرهنگی نیاز داریم، الان حدود 45 درصد مساجد تهران به هیچ وجه روحانی ندارند چه رسد به این نهادها؛ صدا و سیما با این همه انتقاد باز توانسته است در مقابل ماهواره های دشمنان بایستد./928/ز502/ج

 

ارسال نظرات