۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۷۰۴۵
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی مطرح کرد؛

آخرین موضع جامعه مدرسین درباره کاندیداها/ خانواده هاشمی ‎به خاطر عملکردشان زخم خورده انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین با بیان این که تقریبا همه اصلاح طلب‎ها، سازمان مجاهدین انقلاب و سبزها پشت سر آقا‎ هاشمی‎ قرار گرفته و به ایشان تبریک گفتند،گفت: هاشمی ‎امروز با ‎هاشمی‎10 سال پیش بسیار فرق دارد، او می‎گوید باید در ایران به سمت حکومتی که در ترکیه است برویم.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع طلاب استان مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی، گفت: جامعه مدرسین درباره انتخابات چند وقتی است که دست به کار شده و درباره زندگی و سوابق افرادی که احتمال پذیرفته شدنشان است  فعالیت میکند و سعی دارد تکثر را از بین ببرد.

وی ادامه داد: تقریبا از رجال سیاسی معروف که سی نفر هستند تمام زندگی آنها بررسی شد تا مشخص شود چه فردی لیاقت دارد و افرادی که شاخصههای مورد نیاز را داشته باشند لایق به شمار می‎آیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: درباره سوابق کاندیداها جلساتی نیز با جامعه روحانیت مبارز تهران داشتیم، چندین جلسه نیز با ائتلاف 1+2 داشتیم و آنها گفتند اگر شما بگویید بروید کنار، میرویم و میخواهیم تحت پوشش جامعه روحانیت و جامعه مدرسین باشیم.

وی افزود: خبر موثق رسیده که شاید شش یا هفت نفر از افرادی که ثبت نام کردهاند از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شوند و بقیه افراد رد صلاحیت شوند که احتمال دارد اعضای 1+ 2 نیز تأیید شوند، جامعتین نیز هنوز به دنبال تقلیل کاندیداها به ویژه اصولگرایان است تا افراد به حدی برسند که یک یا دو نفر بیشتر نمانند.

حجتالاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه احتمال میرفت آقا هاشمی لحظه آخر بیاید، اظهار داشت: هر چند آقای هاشمی درباره آمدن خود دو پهلو حرف میزد، ولی نظر ما این بود که میآید، اکنون نیز رقابت جدی است و باید سعی شود افراد به نفع دیگران کنار بروند، چرا که تقریبا همه اصلاح طلبها، سازمان مجاهدین انقلاب و سبزها پشت سر آقا هاشمی قرار گرفته و به ایشان تبریک گفتند، حتی رجبی و بنی صدر نیز به ایشان تبریک گفته و خوشحال شدند که آمده است.

هاشمی با رهبری مخالفت میکند

وی تأکید کرد: خود آقای هاشمی نیز در خارج شروع کرده و با فوت و فنی که در نوشتن بیانیه دارد گفته مراجع، علما، حوزویان، دانشگاهیان و اصناف از من خواستند که بیایم.

عضو جامعین مدرسین با بیان این که آقای هاشمی رسما مقابل امام و رهبری ایستادند، خاطرنشان کرد: آقای هاشمی چندی پیش گفت «ما با اسراییل و آمریکا جنگ نداریم»، ما که با آنها جنگ نداریم ولی آنها ما را ول نمیکنند، امام راحل نیز فرمود «اسراییل باید از بین برود» و نظر رهبری نیز کاملا مشخص است.

وی گفت: همچننی آقای هاشمی اعلام کرده که ما قائل به این نبودیم که به سوریه کمک شده و مورد حمایت قرار بگیرد و این حرفها دقیقا در برابر امام و رهبری ایستادن است و اگر ایشان رأی بیاورد حتما چالش جدی با رهبری خواهد بود، چرا که هنوز رأی نیاورده این گونه سخن میگوید.

حجتالاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اینکه خانواده هاشمی به سبب بی احتیاطی خودشان زخم خورده انقلاب هستند، ابراز داشت: در جریان فتنه 88 فرزند ایشان را چندبار دستگیر کردند و حالا اگر قدرت در دست این خانواده باشد مشخص نیست که چه اتفاقی بیفتد.

برخی از افراد هاشمی را ناجی می دانند

وی درباره دید اقتصادی هاشمی ادامه داد: دید آقای هاشمی در اقتصادی نیز سرمایه داری است و این برای محرومین وضعیت را بدتر میکند، جامعه نیز نسبت به این ایشان نظر ندارد، البته وجود تورم و فشارهای زمینه شده تا برخی از افراد او را ناجی بدانند، در حالی که این اشتباه سیاسی است، چرا که در دوره اول ایشان تقریبا تورم به 48 درصد رسیده بود و اگر فردی میتوانست کنار سفره خود پیاز بگذارد از اشراف به شمار میرفت.

عضو جامعین مدرسین مسؤولیت افراد را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: هاشمی امروز با هاشمی10 سال پیش بسیار فرق دارد، هر چند که در دوره قبل جامعه مدرسین از او حمایت کرد، امروز آقای هاشمی گفته ما باید در جمهوری اسلامی ایران کاری بکنیم که به سمت حکومتی که در ترکیه است برویم، اگر واقعا تمام توان گذاشته نشود اصلاح طلبها و سبزها به امید پیدا کردن موفق میشوند.

حجتالاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر اینکه یک امتحان سخت با عقبه پیچیده پیش روی ما است، گفت: دشمن همیشه بر روی انتخابات حساب باز میکرده تا توطئه کند و هر زمان انتخابات با شکوه برگزار میشد عقب نشینی میکرد، اگر درست مسیر را تشخیص ندهیم و تلاش نشود قطعا آسیب میبینیم.

وی در پایان گفت: قطعا اگر حضور حماسی نباشد امید دشمن بیشتر میشود و سعی میکنند که فشارهای خود را زیاد کنند، چرا که میگویند مردم از انقلاب خود خسته شدند، ولی اگر حضور یک حضور جدی باشد دشمن عقب نشینی میکند یک حرکت متعارف حماسه نیست ولی اگر همه افراد احساس مسوؤلیت کرده و با تمام توان بیایند حماسه اتفاق میافتد و این حماسه میتواند دشمن را مأیوس کند./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات