۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۷۰۵۲
رییس تبلیغات اسلامی آمل:

اعتکاف نقش مهمی در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی آمل از آمادگی 15 مسجد این شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
مراسم معنوي اعتکاف

حجت الاسلام محمدقنبری، رییس تبلیغات اسلامی آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و توبه و نیایش انسان به درگاه خداوند منان است، گفت: اعتکاف بازگشتی به خویش و خداوند منان است تا بتوانیم تقرب ارزنده‌ای را با پروردگار عالم برقرار کنیم.

 

وی با اشاره به این که مراسم نورانی اعتکاف سبب می‌شود تا انسان ارتباط ارزنده‌ای با خالق هستی ایجاد کرده و درباره نعمت‌های والای خدا تفکر کند، ادامه داد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف فرصت خوبی برای افرادی است که از زندگی دنیایی خسته شده و به دنبال فرصتی برای راز و نیاز با خداوند خویش هستند.

 

رییس تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: مراسم نورانی اعتکاف سبب می شود تا انسان با ایمان و امیدی راسخ به ادامه مسیر زندگی خود در راستای اطاعات از خداوند منان بپردازد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که در مراسم معنوی اعتکاف حالت معنوی خوب و ارزنده‌ای برای انسان ایجاد می شود که این حس و حال را در کمتر زمانی می‌تواند کسب کند، گفت: این سه روز فرصتی است تا انسان به درون خود نگاهی انداخته و از امور مادی و دنیوی فاصله بگیرد.

 

وی ادامه داد: اعتکاف زمان مناسبی است که انسان در اعمال خوب و بد خود مرور کرده و از پروردگار منان برای از بین بردن خصلت های بد خود، یاری جوید.

 

حجت الاسلام قنبری به نقش اعتکاف در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه اشاره و تصریح کرد: در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، افزون بر بهره‌بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز هست؛ زیرا این مراسم عبادى معنوى، نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا مى‏کند.

 

رییس تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که جلسات متعددی با حضور هیأت امنای مساجد شهرستان جهت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم معنوی اعتکاف انجام شده است، گفت: همه تلاش ما بر این است که مراسم اعتکاف به شکل ارزنده ای برگزار شده و شرایط لازم برای حضور علاقه‌مندان فراهم باشد.

 

حجت الاسلام قنبری ادامه داد: 15 مسجد شهری و روستایی شهرستان آمل آماده پذیرایی از معتکفان خواهر و برادر است.

 

وی با تاکید بر این که امسال برنامه های مختلفی برای معتکفان در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های خوبی در این راستا صورت گرفته است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتکاف کنندگان از برنامه‌های فرهنگی و عبادی به بهترین شکل ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش استفاده کنند./950/ت303/س

ارسال نظرات