۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۶۷۰۹۷
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

نسلی تربیت کنیم که نیازهای علمی و پژوهشی جهان در آینده را تأمین کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که هزاران دل و گوش تشنه حقایق اسلام و تشیع هستند، گفت: در پژوهش باید به نیاز واقعی و حقیقی زمانه خود هم توجه داشته باشیم و باید بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که در آینده نیازهای علمی و پژوهشی جهان را تأمین کند.
حجت‌الاسلام سيد علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه صبح امروز پنج شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه در همایش تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان استان تهران در مجتمع فرهنگی غدیر پژوهش حقیقی را فرآیند تولید دانش و گشودن افق‌های نو دانست و ابراز داشت: پژوهش حقیقی گذر از مرز دانش و تولید کردن گزاره نو است که کار دشواری است اما بزرگان از طلاب جوان و فاضلان نو قلم، انتظار انجام پژوهش تمرینی را دارند که برای ماندگار بودن و مبنا قرار گرفتن در ذهن تعریف نمی‌شود.

وی افزود: در گام نخست باید پژوهش تمرینی انجام دهیم که در جشنواره علامه حلی مدنظر است و در گام بعد به سمت پژوهش های برویم که شکل ترویجی دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با تأکید بر ضرورت آموزش و همچنین روش‌مند بودن پژوهش افزود: هر مجتهد روش‌مند، یک مفسر و تاریخ‌دان قوی هم بوده است و غیر از دانش و روش‌مند بودن، اخلاق پژوهش هم اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به این‌که در پژوهش باید به نیاز واقعی و حقیقی زمانه خود هم توجه داشته باشیم ابراز داشت: باید بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که نیازهای علمی و پژوهشی جهان را در آینده تأمین کند و خودمان، وقتی خودمان هستیم که قوه ما به فعلیت رسیده باشد و می‌گویند فعلیت در دهه 50، 60 و یا هفتاد از عمر انسان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما از هم‌اکنون باید برای آن موقع تمرین کنیم و بالفعل پژوهشگر واقعی باشیم و حتی دو یا سه دهه دیگر جهان را ببینیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود تصریح کرد: هزاران دل و گوش تشنه حقایق اسلام و تشیع هستند، باید کاری کنیم./956/پ202/ن

ارسال نظرات