۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۱۹۶
امام جمعه موقت ارومیه:

عزت و اقتدار ملت ایران با تحریم تضعیف نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه گفت: دشمن شناسی، ایستادگی در برابر دشمنان و برخورداری از روحیه جهادی از مهم ترین معیارهای تشخیص فرد اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا در اول خرداد 59 اظهار داشت: دشمنان ما نمی فهمند که عزت ملت بزرگ ایران با محاصره اقتصادی نه تنها کم نمی شود بلکه پس از انقلاب و تحمل این فشارهای اقتصادی شاهد پیشرفت های بزرگ و بالندگی ملت بوده ایم.

 

 

 وی افزود: به کوری چشم آمریکا در همه ابعاد از جمله اقتصادی، انرژی هسته ای، تولیدات دارویی و پزشکی پیشرفت های شگرفی در کشور رخ داده است و کشور در مسیر پیسرفت قرار دارد.

 

 امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص معیار های انتخاب اصلح، تصریح کرد: شایستگی، وارستگی، مؤمن بودن، انقلابی بودن، دشمن شناسی و ایستادگی در برابر دشمنان و برخورداری از روحیه جهادی از مهم ترین معیارهای تشخیص فرد اصلح است.

 

حجت الاسلام سلامتی در ادامه با اشاره به برکات ماه رجب، اذعان داشت: ماه رجب، زمینه تقوا و طهار ت روح را در انسان فراهم می کند.

 

 وی با بیان این که بهترین ذکر در ایام ماه رجب، استغفار و توبه به درگاه خداوند است، افزود: پشیمانی قلبی، استغفار لسانی و تصمیم جدی بر خودداری از انجام گناه، سه شرط اصلی توبه از دیدگاه حضرت علی (ع) است.

 

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به دهم رجب و سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) و به امامت رسیدن ایشان در هشت سالگی، گفت: جایگاه امامت محدود به سن افراد نیست چراکه همه جزئیات و کلیات قرآن کریم و معارف دین در محضر معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام سلامتی همچنین اضافه کرد: رسول خدا سیزدهم ماه رجب را که مصادف با میلاد مولود کعبه و اولین روز اعتکاف است، عید می گرفت و می فرمود در این شب همه اسرار عالم برایم کشف شد.

 

 وی با اشاره به مقام والای امیر المومنان(ع) و ارتباط ایشان با قرآن کریم، تصریح کرد: سراسر معارف قرآن کریم با امیر المومنین(ع) عجین است./936/پ202/ش

ارسال نظرات