۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۷۱۹۹
امام جمعه بجنورد:

مردم با هوشیاری و بصیرت کشور را به منتخب اصلح بسپارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مردم با هوشیاری و بصیرت کلید مدیریت کشور و سکان هدایت ایران اسلامی را به منتخب اصلح بسپارند.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، خواستار هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب گزینه اصلح شد.

 

وی با یادآوری سخنان رهبر انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات پیش رو، اظهار داشت: لازم است در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم به دور از فضاسازی های انتخاباتی و تاثیرپذیری از برخی جریانات خاص، به رهنمون های رهبری در انتخاب گزینه اصلح توجه کرده و مدیریت کشور و یا شهرها و روستاهای خود را به دست افرادی لایق و انقلابی واگذارند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر دقت مردم به سابقه فعالیت های افراد و برنامه های ذکر شده آنها برای مدیریت آینده کشور، افزود: نباید در انتخاب افراد، تنها به ظواهر امر و شعارهای داده شده اکتفا کرد؛ بلکه می بایست با دقت در اهداف اصلی و باطن برنامه های آنان، نسبت به انتخاب اقدام کنیم.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به ملاک ها و شاخصه های گزینه اصلح از منظر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شایستگی به معنای دانایی و توانایی در انجام کار، وارسته بودن، مومن، انقلابی، اهل استقامت و پایمردی و داشتن همت جهادی از شاخصه های انتخاب اصلح از نگاه رهبری انقلاب است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین معنوی اعتکاف پرداخت و گفت: توفیق عبادت در ایام البیض، غنیمت بزرگی است که لازم است مردم و به خصوص جوانان از آن نهایت بهره را ببرند.

 

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف در این کشور با معنویت و سازماندهی مناسبی برگزار می شود و در این زمینه مسؤولان مربوطه نیز وظیفه دارند همانند گذشته، تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آیین و افزایش معنویات در جامعه به کار گیرند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در پایان با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام محمد تقی جوادالائمه(ع) در دهم رجب سال 195 هجری قمری، اظهار داشت: حضرت جواد(ع) در دوره ای که فرقه های مختلف اسلامی و غیراسلامی رشد و نمو یافته و دانشمندان بزرگی در این دوران زندگی می کردند؛ با وجود سن کم وارد مباحث علمی شد و با سرمایه الهی امامت، احکام اسلامی را همانند اجداد بزرگوار خود گسترش داده و به تعلیم و ارشاد جامعه اسلامی پرداخت./934/پ201/س

ارسال نظرات