۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۶۷۲۵۰
تا پایان خردادماه؛

100گفتمان در آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا پایان خرداد ماه امسال 100 گفتمان در استان برگزار می شود.
100گفتمان در آذربایجان غربی برگزار می شود

جواد اکبرپور، دبیر اجرایی گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: برگزاری گفتمان های دینی از برنامه های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است و طبق نظر سنجی های صورت گرفته استقبال خوبی از این گفتمان ها می شود.

 

وی از برگزاری 500 گفتمان دینی در سال جاری خبر داد و گفت: دویست و پنجاه میلیون ریال اعتبار برای برگزاری این تعداد گفتمان دینی در سطح استان اختصاص یافته است.

 

 اکبرپور با اشاره به این که این گفتمان ها بیشتر در زمینه آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، آسیب شناسی فرهنگ دینی، جنگ نرم و بحث های روز جوانان و مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می شود، گفت: نحوه برگزاری گفتمان ها به دو صورت همایشی و یا کارگاهی است که تا پایان خرداد ماه 100 مورد برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: اولویت برگزاری گفتمان ها بیشتر در سطح مدارس است البته در مساجد نیز همزمان با ایام ماه رمضان گفتمان هایی برگزار خواهیم کرد.

 

دبیر اجرایی گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری یک کارگاه آموزشی متمرکز در استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول امسال از کلیه اساتید استانی و دونفر استاد از تهران و قم به منظور بحث و تبادل نظر و بروز رسانی اجرای گفتمان ها دعوت خواهیم کرد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری گفتمان های اوقات فراغت در ایام تابستان برای دانش آموزان و همچنین اردوهای متمرکز استانی یادآورد شد: چندین کارگاه آموزشی نیز که از سال قبل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات بر جا مانده بود نیز امسال برگزار خواهیم کرد.

 

وی با اعلام این که سال گذشته برگزاری 900 گفتمان را برنامه ریزی کرده بودیم، بیان داشت: به علت عدم تخصیص بودجه از سوی استانداری آذربایجان غربی این امر محقق نشد و تنها موفق به برگزاری 400 گفتمان از محل اعتبارات حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی شدیم.

 

دبیر اجرایی گفتمان های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: 18 مورد از گفتمان های سال گذشته حوزوی، 32 مورد دانشجویی و مابقی دانش آموزی بود که در سطح مدارس استان اجرا شد.

 

به گفته اکبرپور، برای برگزاری هر گفتمان دانش آموزی 500 هزار ریال و برای گفتمان های دانشجویی و طلاب بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار ریال هزینه می شود.

 

وی با اشاره به همکاری یکصد نفر از افراد صاحب نظر، کارشناس و روحانی در امر برگزاری گفتمان های دینی استان، گفت: سالانه کارگاه های آموزشی ویژه اساتید برای آشنایی با آخرین روش ها و دستاوردهای برگزاری گفتمان های دینی در استان برگزار می شود.

 

 اکبرپور در پایان، حمایت از برنامه های فرهنگی تربیتی مدارس استعداد های درخشان و مدارس شبانه روزی، دانش آموزان نخبه، کانون های فرهنگی،تشکل های دینی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان، برگزاری کارگاه های  آموزش مهارت زندگی برای زوج های جوان را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات