۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۶۷۳۱۱
بی بی سی:

القاعده مسئول نا آرامی های عراق

خبرگزاری رسا ـ کارشناس بی بی سی: باید حدس زده می شد که این کارها از تاکتیک های القاعده باشد که شیعه و سنی را در برابر هم قرار دهد.
القاعده مسئول نا آرامی های عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی تحولات و درگیری های چند روز گذشته در عراق پرداخت و گفت: عراق برای چندمین روز پیاپی نا آرام بود، امروز 7 نفر در خشونت ها کشته شدند.


شبکه دولتی بی بی سی که طی روزهای گذشته می کوشید انفجار و درگیری ها در عراق را صرفا مذهبی و فرقه ای قلمداد نموده و آن را  جنگ شیعه و سنی بخواند با  هومن سیدی به عنوان کارشناس در همین خصوص به گقتگو پرداخت. 


کارشناس بی بی سی گفت: پس از حادثه هویجه و سرکوب سنی ها که خشم آنان را به همراه داشت؛ متقابلا حملاتی علیه مکان های مذهبی شیعه انجام شد و حالا شاهد انفجارهای مشابه علیه سنی ها هستیم با این تصور که شیعه ها می خواهند تلافی کنند، ولی این ظاهر قضیه است.


این کارشناس سپس از پشت پرده اتفاقات خبر داد و گفت: باید حدس زده می شد که این کارها از تاکتیک های القاعده باشد که شیعه و سنی را در برابر هم قرار دهد. نفوذ القاعده در عراق بسیار شدید بوده پلیس عراق اعلام کرده است که چهار نفر از کسانی را که در انفجار دیروز دست داشته اند دستگیر کرده که هر چهار نفر عضو القاعده هستند.

وی سپس در انتها گفت: القاعده عراق با القاعده در سوریه ارتباط دارد./1415/9161/خ

ارسال نظرات