۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۶۷۳۱۶

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان

خبرگزاری رسا ـ بررسی عملکرد ائمه جماعات ادارات، جلسه ستاد مهدویت مهدیشهر، آمادگی هشت مسجد شهرستان گرمسار جهت پذیرایی از معتکفان، برگزاری کارگاه آموزشی اصناف و بازاریان مهدیشهر بخشی از مهم ترین اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان است.
آرم سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان، حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در جلسه ستاد ساماندهی اقامه نماز جماعت ادارات این استان ضمن تاکید بر ضرورت بررسی عملکرد ائمه جماعات ادارات گفت: نتیجه این بررسی ها بر کیفی تر کردن برنامه های فرهنگی و مذهبی که از سوی روحانیان برگزار می شود موثر است.

 

وی بر ضرورت نظارت و بررسی عملکرد ائمه جماعات اعزامی به ادارات تاکید کرد و افزود: نماز جماعت از اهمیت بسیار والایی برخوردار است لذا توجه بیشتر مردم و مسؤولان را در توجه به این فریضه مهم الهی می طلبد.

 

حجت الاسلام شکری ضمن تصریح بر این که واحد اعزام باید طبق برنامه مشخص شده از ائمه جمالعات ادارت و مدارس گزارش عملکرد بخواهد و طبق آن ارزیابی و در اعزام های بعدی لحاظ شود، گفت: اگر ائمه جماعات آموزش های لازم را برای جذب افراد به سوی نماز ببینند این امر موجب توسعه فرهنگ نماز خواهد شد.

 

جلسه ستاد مهدویت مهدیشهر

 

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر در جلسه ستاد مهدویت شهرستان مهدیشهر که با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و نهادهای مرتبط به مناسبت برنامه ریزی اعیاد شعبانیه برگزار شد با بیان این که فراهم کردن بستر مناسبت جهت معرفت مردم به امام زمان هدف مهم این ستاد است افزود: مبارزه با انحرافات، خرافات و ارزش‌های فراموش شده یاکم‌رنگ شده به‌ ویژه درحوزه فرهنگ انتظار از دیگر وظایف این ستاد است.

 

برگزاری ده شب جشن همراه با طرح مسابقات متنوع فرهنگی و اقامه نماز جماعت در پارک آبشار مهدیشهر، همایش مهدی یاوران جوان،  همایش معیارهای خانواده مهدوی، تفسیر در طول ده روز بامحوریت مهدویت و ولایت در قرآن و برگزاری همایش عصر غیبت و رسالت منتظران از جمله مصوبات ستاد مهدویت شهرستان مهدیشهر به مناسبت اعیاد نیمه شعبان بود.

 

همچنین برگزاری نماز استغاثه امام زمان(عج)، آموزش مهدویت در ده مسجد از سوی روحاینان متخصص، تزئین کل شهر از سوی اصناف و شهرداری، تزئین سر درب تمامی ادارات شهرستان، برگزاری مراسم جشن همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و اهداء جوائز در کلیه مساجد از دیگر مصوبات ستاد مهدویت شهرستان مهدیشهر بود.

 

جلسه مشترک اعضای کانون مداحان میامی و بیارجمند

 

جلسه مشترک اعضای کانون مداحان شهرستان میامی و بیارجمند در سالن جلسات کانون فرهنگی تبلیغی میامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجید بخشی، مسؤول کانون فرهنگی تبلیغی میامی در این جلسه با بیان اینکه استفاده از منابع معتبر نیاز مداحی است افزود: مداح باید از مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشد.

 

وی  با بیان این که مداحی بیان حقایق و ذکر زیبائی های محبوب خداوند کریم و اهل بیت (ع) است اظهار داشت: لذا مداحان برای انجام این مهم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند و نهایت ایثار را انجام دهند.

 

حجت الاسلام بخشی گفت: مداحانی که در مجالس ترحیم قرآن قرائت می کنند باید شان کلمات قرآن را حفظ و ضمن تلاوت صحیح آیات قرآنی توجه کافی به مفاهیم قرآن هم داشته باشند.

 

سخنرانی رئیس تبلیغات اسلامی سمنان در مسجد علی بن ابیطالب

 

حجت الاسلام یدالله تقوی نیا، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در جمع نمازگزاران مسجد علی بن ابیطالب (ع) سمنان با بیان اینکه دانستن فلسفه عبادت سبب شرینی بندگی خدا می شود افزود: گریزان بودن از فرمان های خدا به علت ندانستن فلسفه عبادت است.

 

وی  اظهار داشت: چنانچه افرادی که از بندگی خدا گریزانند فلسفه آن عبادت را بدانند مانند خیلی ها عبادت و اطاعت فرمان خدا برایشان لذت بخش و شیرین می شود.

 

   

آمادگی هشت مسجد گرمسار جهت پذیرایی از معتکفان

 

سعید برومندان، کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار ضمن اعلام خبر آمادگی هشت مسجد گرمسار و آرادان جهتت پذیرایی از معتکفین رجب افزود: از این تعداد، پنج مسجد در گرمسار، یک مسجد در ایوانکی و دو مسجددر آرادان است.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده است اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت نام به مساجد محل برگزاری مراسم مراجعه کنند.

  

نشست علما و روحانیون مازنداران در شاهرود

 

حجت الاسلام عباس امینی، امام جمعه موقت شاهرود در نشستی با علما و روحانیان استان مازنداران در محل سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان در شاهرود با اشاره به اهمیت امر تبلیغ، اخلاص را لازمه تبلیغات موثر دانست و تصریح کرد: اهل تبلیغ باید به دو نکته توجه داشته باشند اول اینکه زمانی تبلیغات ما تاثیر گذار است که به آنچه که می گوییم عمل کنیم و دوم داشتن اخلاص است.

 

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی در دنیای معاصر، گفت: روحانی می تواند در امر خطیر رشد و توسعه معارف اسلام موفق عمل کند که با این تکنولوژی آشنا باشد و این مهم نیاز به همت و برنامه ریزی زیربنایی سازمان های فرهنگی خصوصا سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

 

دیدار رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با خانواده شهید حبیب الله ترابی

 

حجت الاسلام مصطفی تقوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در دیدار با خانواده شهید حبیت الله ترابی در منزل این شهید بزرگوار، ضمن بیان این که جهاد در راه خدا وظیفه آرمانی هر انسانی است، افزود: ملت همیشه در صحنه ایران از قشرهای گوناگون این وظیفه را در طی سال های دفاع مقدس به خوبی ایفا کردند.

 

وی تصریح کرد: شهدا با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.

 

برگزاری جلسه آموزش و تفسیر تخصصیی قرآن کریم ویژه مدیران مهدیشهر

 

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر در جلسه آموزش و تفسیر تخصصی قرآن کریم ویژه مدیران شهرستان مهدیشهر در محل اداره تبلیغات اسلامی اسن شهرستان ضمن تاکید بر اینکه آینده انقلاب به قرآن وابسته است افزود: انس با قرآن و تلاوت آن، به انسان حیات می بخشد.

 

وی تصریح کرد: یکی از اصولی که دین اسلام به پیروان خویش بسیار تأکید کرده است، اندیشه و تفکر در آفرینش و نیز در زندگی روزمره آنان است.

 

برگزاری کارگاه آموزشی اصناف و بازاریان مهدیشهر

 

کارگاه آموزشی مکاسب اصناف و بازاریان مهدیشهر با موضوع «نان حلال» در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

در این کارگاه، بیش از 60 نفر از صنوف مختلف شهرهای مهدیشهر و درجزین حضور داشتند.

 

در پایان این دوره آموزشی برای تمامی صنوف و مشاغل شرکت کننده گواهینامه دور آموزشی صادر خواهد شد./938/د101/ش

ارسال نظرات