۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۷۳۵۶
صدای آمریکا خبر داد:

اصلاحات یعنی مسلمان کشی

خبرگزاری رساـ کاخ سفید می گوید؛ سفر رییس جمهور برمه به آمریکا، تاکیدی است بر تعهد آقای اوباما به حمایت از دولت هایی که قصد اصلاحات دارند
تين سين اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،شبکه صدای آمریکا در خبری اعلام کرد: باراک اوباما روز دوشنبه در کاخ سفید میزبان همتای برمه ای خود تین سین خواهد بود.

گفتگوهای رهبران دو کشور بر محور ادامه اصلاحات و موانع بر سر راه پیشبرد دموکراسی در برمه و همچنین گام های بعدی در بهبود روابط میان ایالات متحده آمریکا و برمه می باشد.


نوامبر 2012 باراک اوباما نخستین رئیس جمهوری از آمریکا بود که برمه را برای بازدید انتخاب کرد. علیرغم شعارهای حقوق بشری آقای اوباما، بعد از بازگشت از آن کشور، مردم مظلوم مسلمان برمه شاهد ظلم و ستم بیشتری از جانب بودائیان با پشتوانه دولت آن کشور شدند.


شبکه صدای آمریکا در ادامه گفت: آقای تین سین رئیس جمهور کنونی برمه از سال 2011 و پس از چند دهه حکومت نظامیان در آن کشور، روند اصلاحاتی مطابق با خواست و فشارهای آمریکا را جسورانه و در عین حال محتاطانه آغاز کرد.


این شبکه گفت: چند ماه قبل خانم انگ سان سوچی رهبر اپوزیسیون برمه، مهمان کاخ سفید و آقای اوباما بود. اکنون نوبت تین سین است که نخستین رئیس جمهوری برمه باشد که طی نزدیک به 50 سال گذشته به کاخ سفید سفر می کند.


کاخ سفید می گوید؛ تین سین، تاکیدی است بر تعهد آقای اوباما به حمایت از دولت هایی که قصد اصلاحات دارند.

هرچند کاخ سفید از چند و چون اصلاحات مد نظر خود سخنی به میان نیاورده اما بنظر میرسد سرعت گرفتن آزار و کشتار مسلمانان در برمه آن هم پس از سفر اوباما به این کشور، بهترین گواه چگونگی اصلاحات مد نظر ایالات متحده است./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات