۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۶۷۴۱۸
آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن تعرض به بیت شیخ عیسی قاسم:

آل خلیفه با ادامه این روند منفورتر از قبل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با محکوم کردن تعرض به بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، گفت: حکومت بحرین بداند اگر بخواهد این روش را ادامه دهد روز به روز خود را منفورتر می کند؛‌ آنها اگر می خواهند در بین مردم خود زندگی کنند باید خواسته های مشروع و قانونی مردم را بپذیرند.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن تعرض ماموران رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، تصریح کرد: ماموران حکومت بحرین برای این که علما را بترسانند و رهبری آنها را نسبت به مردم قطع کنند فشارها را تشدید کرده اند و ‌این تعرض نیز اثر بسیار نامطلوبی در تمام جهان تشیع و مسلمانان معتدل گذاشته است.
این مرجع تقلید با تقبیح کردن سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این گونه اقدامات آل خلیفه، بیان داشت: ما تعجب می کنیم وقتی در جمهوری اسلامی ایران متعرض یک نفر از افراد فرقه های ضاله شوند کنگره آمریکا هم صدای شان در می آید، اما وقتی به بیت چنین عالم بزرگی تعرض می شود همه خاموش هستند و خفقان گرفته اند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: امروزه تنها ادعاهای دروغین درباره حقوق بشر و دموکراسی مطرح می شود و در عمل چیزی مشاهده نمی شود؛ مگر بحرینی ها چه می خواهند؛ ‌آنها به دنبال دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خود هستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود:‌ در پی هتک حرمت بیت رهبر شیعیان بحرین نیز وقتی مردم دعوت به تظاهرات کرده بودند به این نکته تصریح شده بود که تظاهرات باید مسالمت آمیز باشد.
وی بیان داشت: چرا به حقوق اکثریتی که از طریق مسالمت آمیز به دنبال حقوق و خواسته های خود هستند توجه نمی شود؛ حکومت بحرین بداند اگر بخواهد این روش را ادامه دهد روز به روز خود را منفورتر می کند؛‌ آنها اگر می خواهند در بین مردم خود زندگی کنند باید خواسته های آنها را بپذیرند.
این مرجع تقلید با اشاره به نقشه های شوم برای برهم زدن ترکیب جمعیتی کشور بحرین،‌ خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری صورت گرفت تا افرادی را از کشورهای مختلف بیاورند و ترکیب جمعیتی بحرین را بهم بزنند و شیعه را در اقلیت قرار دهند، اما نتوانستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی به حکام بحرین توصیه کرد: نگاه کنید و ببینید اکثر مردم شما چه می خواهند؛ آیا فکر می کنید حمله به بیت عالم بزرگ و خوشنامی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم مشکل شما را حل می کند؟
استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآورشد:‌ ما به شدت این رفتار خصمانه را محکوم می کنیم و یقین داریم سرانجام گروهی که این روش را در مقابل خواسته های به حق مردم بحرین در پیش گرفته اند شکست خواهد بود./924/پ202/ج
ارسال نظرات