۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۶۷۴۳۳
حجت الاسلام مصائبی:

اعتقاد به نظام ولایی شاخصه کاندیدای اصلح است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که ولی فقیه در نظام اسلامی ترسیم کننده تمام خط و مشی های جریان های موجود در کشور است، گفت: نخستین شاخصه کاندیدای اصلح اعتقاد به نظام ولایی و اصل ولایت فقیه است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: در بحث انتخاب کاندیدای اصلح باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که معیارهایی که مردم به خاطر استقرار و ماندگاری آنها در برابر طاغوتیان انقلاب کردند کدام معیارها بوده است.

 

 

وی ادامه داد: امروز کسانی که می‌خواهند وارد عرصه سیاسی کشور شوند باید به معیارها و آرمان های انقلاب که این ملت برای صیانت و دفاع از آنها خون های زیادی تقدیم کرده اند، معتقد باشد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به اصل مهم ولی فقیه در نظام مردم سالاری دینی، تصریح کرد: ما در رأس انقلاب اسلامی شخصیتی داریم که تمام خط و مشی های موجود برای یک انتخاب اصلح را در بیانات و دیدارهای خودشان با اقشار مختلف مردم تبیین کرده اند.

 

وی با تاکید بر این نکته که نخستین ویژگی کاندیدای اصلح این است که ولایی و ولایتمدار باشد، اضافه کرد: مفهوم واقعی ولا یعنی ولایت خدا، رسول خدا، ولایت ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت امام عصر(عج) ولایت فقیه است.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، فعالان عرصه سیاسی یک نظام دینی باید ابتدا از منظر اعتقادی و ایمانی اصل ولی فقیه را قبول داشته باشند چراکه اگر کسی به یقین این شاخصه را داشته باشد خطا نمی رود و رفتارهای انحرافی نخواهد داشت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: معتقد بودن به ولایت در بطن خود مردمداری، شخصیت سالاری، توجه به اقشار محروم جامعه و ارائه خدمت بی منت را که از شاخصه های دیگر یک انتخاب اصلح است، دارد که اگر غیر از این باشد مردم فرد را نخواهند پذیرفت و مسلم است که بدون پذیرش و برخورداری از غاطبه مردمی فعالیت در جریان‌های سیاسی در کشور اسلامی ابتر و ناقص است.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات علما و عقلایی هستند که هم در مباحث فقهی و هم در مباحث اصولی و کلامی صاحب نظر و اندیشه اند و همین امر بر ما واجب می کند که در مباحث کلان همچون انتخاب افراد برای پست های کلیدی کشور به رأی و نظر عقلا و علما اهمیت داده و تابع آنها باشیم.

 

وی توجه به نظر عقلا و حکمای صاحب نظر و بهره گیری از تجربیات آنان برای انتخاب شایسته را مهم دانست و اضافه کرد: همه افراد در روز قیامت در برابر رای و نظری که می دهند مسؤول و پاسخگو هستند بنابراین تبعیت از نظر عقلا زمینه انحراف در تشخیص فرد اصلح را کاهش می دهد. /936/ت303/ب

ارسال نظرات