۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۵۷۹
امام جمعه شهرستان بم:

مشورت رکن اصلی دولت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانشی با بیان این که یکی از صفات مؤمنان مشورت کردن با اهل خبره است، گفت: رییس جمهور بدون شک و تردید باید در قانون و در مسائل مهم کشور مشورت کند و این عمل یکی از نقاط قوت به حساب می‏آید.
امام جمعه شهرستان بم

حجت الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه شهرستان بم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رییس جمهور باید پایبند به ارزش‏های اسلامی باشد و یکی از مهم‏ترین این ارزش‏ها ولایت فقیه است پس رییس جمهور آینده باید ولایت‏مدار باشد.

وی در ادامه افزود: ولایت‏مدار به این معنا است که مطیع امر رهبری باشد و رهنمودهای رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و از دستورات ایشان سرپیچی نکند.

وی گفت: برای به وجود آمدن این نظام خون‏ شهدا تقدیم شده و رییس جمهور آینده باید همه تلاش خود را به کار ببرد، تا خون شهیدان پایمال نشود.

بزرگ‏ترین ضعف یک رییس جمهور ولایت‌مدار نبودن او است

امام جمعه بم گفت: اگر رییس جمهور دارای نقاط قوت بسیاری باشد؛ اما در برابر رهبر انقلاب اسلامی قرار بگیرد آن شخص دارای بزرگ‏ترین ضعف است.

وی همچنین افزود: اگر رییس جمهور در بعضی موارد دارای ضعفی باشد؛ اما ولایت‏مدار و مطیع امر رهبری باشد، دیگر نقاط ضعف ایشان به مرور زمان برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام دانشی با بیان این که یکی از صفات مؤمنان مشورت کردن با اهل خبره است، گفت: رییس جمهور بدون شک و تردید باید در قانون و در مسائل مهم کشور مشورت کند و این عمل یکی از نقاط قوت به حساب می‏آید.

رییس جمهور آینده نباید خود را از مردم برتر بداند

وی با اشاره به این که رییس جمهور باید مردمی باشد، افزود: رییس جمهور در شادی و غم‏ها شریک مردم است و باید خود را کنار مردم ببیند.

وی در ادامه افزود: رییس جمهور باید در عمل نشان دهد که مردمی است زیرا این کار باعث حل شدن بسیاری از مشکلات کشور می‏شود.

امام جمعه بم با بیان این که رییس جمهور باید درکارهای خود صداقت داشته باشد، افزود: باید حقیقت را به مردم گفت، چه در کاری که پیشرفت کردیم و چه در کاری که توان اجرا نداریم؛ زیرا مردم می‏پذیرند.

برای شناخت کاندیدای اصلح باید سوابق او را مورد مطالعه قرار داد

حجت الاسلام دانشی گفت: با نگاه کردن به سوابق اشخاص می‏توان مدیریت اجرایی آنها را فهمید که آیا این شخص توان مدیریت یک کشور را دارد یا خیر، اگر در امور اجرایی که به او سپرده شده موفق بیرون آمده باشد، توان مدیریت یک کشور را دارا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر در کارهای قبلی توان اجرا نداشته است ما به چه اطمینانی امور یک کشور را به چنین شخصی بسپاریم.

امام جمعه شهرستان بم در پایان گفت: رابطه ما با کشورهای دیگر باید در راستای قانون باشد و منافع کشور را بر دیگر امور مقدم کنیم و نیز این که از خطوط قرمز نظام پا به جلوتر نگذاریم./9705/ت302/س

ارسال نظرات