۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۵۹۵
شورای روابط‌عمومی مراکز حوزوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

روابط‌عمومی، حلقه وصل مردم و نهادها است

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه شورای روابط‌ عمومی مراکز حوزوی در بیانیه‌ای روابط‌ عمومی را حلقه وصل مردم و نهادها دانست و گفت: وظیفه روابط‌ عمومی‌های مراکز حوزوی در حفظ وجهه حوزه و صیانت از میراث گران‌قدر و هزار ساله آن، سنگین‌تر از بخش‌های دیگر است.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در بیانیه دبیرخانه شورای روابط‌عمومی مراکز حوزوی به مناسبت گرامیداشت روز روابط‌ عمومی و ارتباطات آمده است: امروزه، نقش روابط‌ عمومی در تصمیم راهبردی سازمان، موثر قلمداد می‌شود و جایگاه روابط ‌عمومی برمبنای حرکت‌های علمی وحرفه‌ای، از مشخصه‌های جدید روابط‌ عمومی در عصر ارتباطات به شمار می‌رود.

 
روابط‌ عمومی صاحب سبک اصلی‌ترین حلقه ارتباط مدیران کارکنان و جامعه، مسؤولیتی خطیر را در فرایند تصمیم‌گیری مدیران و شناخت افکار عمومی برعهده دارد.
این بیانیه تصریح دارد: روابط‌ عمومی نوین به مثابه آینه تمام نمای انتظارات و مطالبات برحق مردم و مخاطبان، ازسازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته‌اند.
روز ارتباطات و روابط‌ عمومی فرصتی مغتنم برای باز بینی هوشمندانه و منصفانه در راهای پیموده شده، فراز و نشیب‌های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم‌اندازی روشن از آینده است که می‌تواند در خور شأن و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.
از زمانی که روابط‌ عمومی یکی از ارکان مدیریت و بخشی از نظام رسانه‌ای شده است، اهمیت آن در مسؤولیت ارتباطی سازمان‌های و نهادهای مختلف نمود تازه‌ای پیدا کرده است.
شورای روابط‌ عمومی مراکز حوزوی تاکید دارد: از این رو، با توجه به ذخایر ارزشمند و گران‌سنگی که در اختیار حوزه علمیه و مراکز حوزوی قرار دارد و کاروان عظیم کسانی که با حضور در حوزه علمیه، به دانش‌اندوزی و فتح قله‌های پژوهشی، فرهنگی، علمی و... همت گمارده‌اند، تلاش بخش‌های گوناگون حوزه علمیه، به ویژه روابط ‌عمومی، برای حفظ، صیانت و بالندگی روزافزون لازم است.
این بیانیه می‌افزاید: یکی از وظایف مهم هرکسی که زیر پرچم پرافتخار حوزه علمیه خدمت می‌کند، تلاش به منظور حفظ وجهه حوزوی و صیانت از میراث گران‌قدر و هزار ساله حوزه‌های علمیه، اهتمام به رعایت معیارهای فکری و اخلاقی و پرهیز از رقابت منفی و رعایت حدود و مرزها است. ناگفته مشخص است که در چنین عرصه‌هایی، روابط‌عمومی نیز همانند بخش‌های دیگر، وظایفی خطیر بر عهده دارد و چه بسا نقش روابط‌عمومی سنگین‌تر و حیاتی‌تر از بخش‌های دیگر باشد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: نگاه دوسویه و ایفای نقش در شناساندن سازمان متبوع و مخاطبان به یکدیگر و نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، معرفی سنت‌های نانوشته حوزه، از دیگر وظایف روابط‌ عمومی به شمار می‌رود، همچنین شناساندن حوزه علمیه و مراکز حوزوی از جمله کارهای روابط عمومی است.
این بیانیه در خاتمه تصریح دارد: با نگاهی نو به روابط ‌عمومی و جایگاه آن در ارتباط با جامعه و مردم، می‌توان گام‌های موثری در راه رشد نظام ارتباطی کشور و نیز تحقق اهداف مقدس حوزه علمیه برداشت و «روابط ‌عمومی» را در جایگاه و منزلت حقیقی خویش قرار داد، روز روابط‌ عمومی با چنین چشم داشت‌ها، بیم‌ها و امیدها بر تمامی رهروان سخت‌کوش و مؤمن این عرصه، فرخنده ومبارک باد.
خاطرنشان می‌شود، مراکز روابط‌ عمومی حوزوی، متشکل از روابط‌ عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه‌های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی‌العالمیه است./9191/د102/پ
ارسال نظرات