۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۶۷۶۱۰
در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه؛

مدارس عالی و رشته‌های تخصصی حوزه آسیب‌شناسی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به این که در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه، مدارس عالی و رشته‌های تخصصی حوزه آسیب‌شناسی می‌شوند، گفت: برای این منظور شاخص‌های ارزیابی وضعیت علمی چون مدیریت، استاد، تهذیب، طلاب و... تهیه شده است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در پیش نشست اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، شعار امسال اجلاسیه اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم را " ارتقاء سطح علمی نظام آموزشی حوزه در سطح عالی و رشته‌های تخصصی" عنوان کرد.


وی با تأکید بر این که در این راستا، مدارس عالی و رشته‌های تخصصی حوزه آسیب‌شناسی می‌شوند، ادامه داد: در کنار این مسئله، برای بررسی مدارس علمیه و مراکز تخصصی، شاخص‌های ارزیابی وضعیت علمی چون مدیریت، استاد، تهذیب، طلاب و... تهیه شده است.


معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت علمی نظام آموزشی حوزه، گفت: تفکیک آشنایی و شناخت و تسلط در متون آموزشی، تقویت مهارت‌های پژوهشی، علمی و تدریس، الزامی شدن دروس جنبی و افزایش آموزش‌های قرآنی در حوزه از جمله این اقدامات است.


وی با بیان این که در مصوبات جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه، آموزش‌های قرآن کریم حدوداً‌ دو برابر شده است، ابراز داشت: همچنین دروس اقتضایی نیز در مصوبات جدید شورای عالی وجود دارد؛ چراکه امروز در برخی مناطق کشور، با توجه به اقتضاعات موجود، طلاب لازم است برای پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های موجود و نیازهای مردم،‌ این دروس را مطالعه نمایند.


حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات شورای عالی حوزه ‌های علمیه در پایگاه اطلاع رسانی این شورا به آدرس www.shorayeaali.com قرار دارد و اساتید و فضلای حوزه می‌توانند با مراجعه به این پایگاه، با جزئیات مصوبات جدید بیشتر آشنا شوند./916/د102/ع

ارسال نظرات