۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۶۱۹

انتقاد بازیگر «مالک اشتر» از پژوهش‌محور نبودن نمایشنامه‌های رضوی

خبرگزاری رسا ـ داریوش ارجمند با بیان این که حقیقت وجود امام رضا(ع) بر پرده سینما نیامده است، اظهار داشت:زبان هنر هنوز از حقیقت وجود امام رضا (ع) سخن نگفته است.
تئاتر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، داریوش ارجمند را مردم ایران با آن هیبت مثال زدنی در نقش مالک اشتر سریال امام علی(ع) می شناسند گرچه او نقش های ماندگار دیگری مثل عبدالعظیم حسنی در سریال مسافر ری در سینما و تلویزیون ایفاکرده اما بینندگان قاب شیشه ای بیشتر از همه بازی به یادماندنی او در نقش مالک اشتر را به خاطر دارند.

ارجمند مشهدی است و به امام رضا(ع) هم ارادت خاصی دارد،او در جشن اردیبهشت تئاتر قزوین حرف های جالبی زد و با اشاره به برگزاری جشنواره نمایش نامه نویسی فرهنگ رضوی در قزوین، از فیلم نامه نویسان و نمایشنامه نویسان  کشور خواست چند سؤال از خود درباره امام رضا(ع) بپرسند و بعد با تحقیق و پژوهش به دنبال پاسخی برای این سؤوالات باشند، وی اظهار تاسف کرد که زبان هنر هنوز از حقیقت وجود امام رضا(ع) سخن نگفته است.

حقیقت وجود امام رضا(ع) بر پرده سینما نیامده

 ارجمند با اظهار تاسف از این که حقیقت وجود امام رضا(ع) بر پرده سینما نیامده، گفت:درباره امام رضا (ع) فیلم های بسیاری ساخته شده، ولی هرگز حقیقتی که در وجود این امام بوده به روی پرده سینما نیامده است، من معتقدم کسانی که در خصوص این امام بزرگوار می نویسند باید چند سؤوال از خود بپرسند. سوال نخست این است که چرا امام رضا (ع) به ایران آمدند و چرا خراسان را برگزیدند؟ این سوال بزرگی است که باید با زبان هنری به آن پاسخ گفت.

بازیگر نقش مالک اشتر ادامه داد: سؤوال دیگری که نمایشنامه نویسان باید به آن پاسخ دهند این است که امام رضا(ع) چه چیزی همراه خود به ایران آوردند؟ و سوال مهم دیگر آن است که چرا کاری که امام رضا(ع) درصدد انجام آن بودند را در منطقه خود آن را انجام نداد بلکه برای انجامش به ایران آمدند؟

او گفت: درخصوص بسیاری از هنرهای کشورهای دیگر مطالعه و پژوهش می کنیم ولی در خصوص این امام همام که قبله گاه 70 میلیون شیعه است و گنبد طلایی حرم شان، رقیب خورشید خاوران است، تحقیق و پژوهش نمی کنیم! باید در این زمینه کاری کرد.                            

داریوش ارجمند در ادامه افزود:معتقدم سرزمینی که نمایشنامه نویس ندارد، نظیر سرزمینی است که نمایش ندارد و با اجرای نمایش های دیگران در واقع نوکر دیگران محسوب می شود، ما باید با هنر تئاتر و نمایش نظر و دیدگاه سنتی، اعتقادی و نگاه خود را به سمت تماشاگر پرتاپ کنیم.

ارجمند گفت: تئاتر هنر یگانه ای است که موضوع آن انسان است./934/د101/س

ارسال نظرات