۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۶۷۶۴۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام جواد حقانیت تفکر نظام ولایی و خلافت ربوبی را به اثبات رساند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین مقابله با نظام تفکری اعتزالی و نظام فقهی قیاس گرای حنفی که خلافت سلطنتی را تثبیت می کرد را مهم ترین اقدام دوران امامت کوتاه امام جواد(ع) دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد(ع) به تبیین جایگاه آن امام همام پرداخت و با بیان این که این امام همام منبع جود و کرم است، گفت: ایشان جوان بهترین الگو برای نسل جوان امروز جامعه است.

 

وی با بیان این که این امام جواد(ع) در مقام رهبرى امت اسلام، به عنوان الگوى دانشمندان جوان، چنان در عرصه علم و دانش درخشید که دوست و دشمن را به تعجب و شگفتى واداشت، گفت: مناظرات، پاسخ به شبهات عصر، گفتارهاى حکیمانه و خطابه‏هاى آن حضرت گواه روشنى بر این مدعا است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی، امامت امام جواد(ع) در کودکی را اعجازی نو در تاریخ پرافتخار زندگانی ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این اعجاز بزرگ  جلوه ای دیگر از شکوه بیکران بلند آن ائمه هدی را آشکار می کند.

 

وی ادامه داد: بدون تردید، امامت اعجازآمیز امام جواد(ع) جز با اتصال آن امام با منبع سرشار علم الهی تبین شدنی نیست و این امر مبتنی بر بنیادهای پوشیده و غیبی جهان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امام جواد(ع) را مصداق حقیقی جود، کرم و مهربانی توصیف کرد و گفت: آن امام همام بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است تا مسیر صحیح زندگی را بازیابند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود به جایگاه علمی امام جواد(ع) اشاره کرد و با بیان این که بزرگترین دانشمندان آن عصر نیزبه علم بی کران آن امام اعتراف کردند، ادامه داد: از منظر امام جواد(ع) شایسته است که یک جوان مسلمان به علم و دانش روى آورد و آن را به عنوان مونس و یار مناسب براى خود برگزیند.

 

مدیر کل تبلیغات قزوین تصریح کرد: امام جواد(ع) در عمر کوتاه 25 ساله خود تحولی عظیم در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و رساندن حقایق به شیعیان و تربیت شاگردان ممتاز ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که دوره آغاز امامت امام جواد(ع) با آغاز نزاع فلسفه های کلامی با رویکرد دینی بود، خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) در مدت کوتاه امامت خود، توانست با نظام تفکری اعتزالی و نظام فقهی قیاس گرای حنفی که خلافت سلطنتی را تثبیت می کرد مقابله و آنها را شکست دهد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امام جواد توانست افزون بر مدیریت خویش به عنوان خلیفه الله و انسان کامل، در حوزه نظام امامت و ولایت، به تبیین احکام الهی و آموزه های قرآنی به عنوان وظیفه اصلی و تبیین نظام ولایی به عنوان نظام کامل قرآنی در حوزه سیاسی بپردازد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: امام جواد(ع) در مناظرات و چالش های علمی آن دوران ثابت کرد که تفکر نظام ولایی، امامت و خلافت ربوبی امری درست و ریشه در حقانیت الهی دارد.

 

وی با بیان این که امام جواد(ع) علم و دانش را یکى از مهم ترین عوامل پیروزى و رسیدن به کمالات معرفى مى‏کرد، گفت: ایشان همواره به انسان‏هاى کمال خواه و حقیقت طلب توصیه مى‏کرد که در راه رسیدن به آرزوهاى مشروع و موقعیت‏هاى عالى دنیوى و اخروى از این نیروى کارآمد بهره لازم را بگیرند./950/ت302/ش

ارسال نظرات