۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۶۷۶۴۳

قدردانی مدیر حوزه علمیه تهران از فعالیت های رسانه‌ای خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به عدم انعکاس المپیاد علمی حوزه علمیه تهران در رسانه‌ها نسبت به کم بودن حجم اخبار حوزوی در رسانه ملی و سایر رسانه ها انتقاد کرد.
ديدار مدير عامل خبرگزاري رسا با مدير و معاونان مرکز مديريت حوزه علميه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه استان تهران در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری رسا که صبح امروز، دوشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران انجام شد، فعالیت رسانه ای در حوزه علمیه را کاری بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حوزه علمیه باید یک وسیله برای پخش اخبار خودش داشته باشد و این نقطه ضعفی بود که در گذشته با آن روبرو بودیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این که خبرگزاری رسا در تداوم کار هم باید هم وابسته به حکومت نباشد و هم استقلالش را حفظ کند اظهار داشت: برخی نهادهای حوزوی در طول زمان یا استقلالشان را از دست می دهند یا دچار افول می شوند اما شما باید در چارچوب استقلال حوزه حرکت کنید و هدفتان نشر اخبار حوزه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی وجود تشکل‌های میانه رو در حوزه علمیه را مهم دانست و افزود: نهادهای حوزوی باید به گونه‌ای رفتار کنند که هیچ شائبه وابستگی وجود نداشته باشید و کاری کنند که امور سنتی حوزه را داشته باشند و گرفتار متحجرین و روشنفکران نشوند.

متولی مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهران خاطرنشان کرد: رسانه حوزوی باید در همه حال طرفدار حوزه علمیه باشد و این می‌طلبد که از هر جهت مستقل باشد.

وی با بیان این‌که با رعایت فرهنگ حوزه مانند عدم استفاده از موسیقی و عدم اختلاط و رعایت مسائل شرعی و بایسته های حوزه خیلی کارها می شود کرد گفت: این که روحانیانی که در قم نیستند در مسیر حوادث حوزوی و جهانی قرار بگیرد خدمت بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی افزود: یکی از مشکلات در شهرستان ها این است که روحانیان معمولا به روز نیستند و نمی‌توانند در مسائل عمومی تحلیل کنند، اگر شما با اطلاع رسانی‌تان همه اینها را به روز کنید حرکت بزرگی است به عنوان مثال اگر اتفاقات حج و فعالیت روحانیان منعکس شود مانع حرکت های دشمن می شود و تاثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه تهران در ادامه خطاب به دست اندرکاران خبرگزاری رسا گفت: باید کاری کنید که اخبار را در اختیار بگیرید، باید کاری کنید اخباری که در صدر قرار می گیرد اخبار حوزه‌های علمیه و دین باشد، متاسفانه کل زمانی که در صداوسیما به حوزه‌های علمیه و روحانیت داده می شود در مقایسه با اخبار دانشگاه‌ها هیچ است.

وی افزود: به عنوان مثال رسانه ای از اخبار المپیاد علمی حوزه علمیه تهران استقبال نکرد در حالی که شش هزار طلبه داریم ولی کوچک‌ترین اخبار دانشگاه‌ها منعکس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با تاکید بر این‌که اخبار حوزه‌های علمیه نجف، لبنان و سوریه منعکس شود و مردم بدانند که الان در این جنگ چه ظلم هایی در حق حوزه‌های علمیه سوریه شده است اظهار داشت: وقتی یک امریکایی کشته می شود دنیا پر از اخبار می شود اما در برابر کشتار مسلمین همه سکوت کرده اند باید جلوی اینها گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه تهران خواستار معرفی نخبگان حوزوی و انتشار اخبار فعالیت‌های علمی و المپیادهای طلاب شد و گفت: با مشارکت دادن طلبه‌ها در فعالیت های رسانه ای اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید.

وی با تاکید بر این‌که رسانه حوزوی باید مشوق طلاب به سمت اهداف و فعالیت‌های طلبگی باشد اظهار داشت: این خلا فقط با گفتار منبری و درس اخلاق پر نمی‌شود، باید شما اینها را معرفی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با اعلام این که برای برگزاری کلاس خبری و بصیرت افزایی رسانه ای در مدارس علمیه تهران کمک تان می کنیم، خاطرنشان کرد: روحانیت با قشر متوسط مردم حرکت می کند و خبرگزاری حوزوی باید منش روحانیت را حفظ کند و نشان دهد./959/پ202/ص

ارسال نظرات