۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۶۷۶۷۷
کارشناس صدای آمریکا؛

غرب به دنبال تغییر حکومت است و نه حلّ موضوع هسته ای

خبرگزاری رسا ـ آمریکا تا آنجایی که توانسته به اسرائیل ثابت و خاطر نشان کرده است که ایران بمب هسته ای نمی سازد.
غرب به دنبال تغییر حکومت است و نه حلّ موضوع هسته ای

 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، مهران مصطفوی رئیس مرکز مطالعات علمی فرانسه در گفتگو با شبکه صدای آمریکا به نکات قابل توجهی اشاره داشت و گفت: غربی ها می دانند اگر ایران بعد از سال 2003 برنامه نظامی هسته ای هم داشت، به خاطر افشاگری هایی که شد، کنار گذاشته است.
وی در ادامه افزود: مسلما غربی ها نگران از بمب هسته ای ایران نیستند و البته می دانند این کشور در کوتاه مدت و حتی در میان مدت، خطر نظامی هسته ای برای هم پیمانانشان نخواهد بود.
مهران مصطفوی در ادامه به بیان چرایی این اقدام غرب در قبال ایران پرداخت و گفت: علت اینکه غربی ها علیرغم دانسته هایشان، فشار بر ایران را دستور کار خود قرار داده اند این است که قصد تغییر حکومت اسلامی ایران را دارند. همچنین آنها در مذاکرات هر چه در توان دارند صرف خواهند کرد تا ایران را در موضع ضعف قرار دهند.


رئیس مرکز مطالعات علمی فرانسه در این گفتگو متذکر شد: غرب عجله ای در حل مسئله هسته ای ایران نداشته و ندارد. آمریکا تا آنجایی که توانسته به اسرائیل ثابت و خاطر نشان کرده است که ایران بمب هسته ای نمی سازد.


قابل ذکر است که این گفته کارشناس برنامه شبکه صدای آمریکا نشان دهنده عدم حسن نیت همیشگی غرب در مذاکرات با ایران بوده است. همان موضعی که مذاکره کنندگان ایرانی مرتبا بر آن تاکید داشته اند./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات