۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۶۷۷۵۷
معاون تهذیب حوزه علمیه نقده:

امام جواد جوان‎ترین واسطه بین خلق و خدا است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده گفت: امام جواد (ع) جوان‎ترین امام شیعیان است که در هشت سالگی به امامت رسید و پس از 17 سال امامت در 25 سالگی به فیض شهادت نایل شد.
امام جواد جوان‎ترین واسطه بین خلق و خدا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، حجت الاسلام کاظم ابراهیمی، معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان دیشب در مراسمی به مناسبت میلاد حضرت امام جواد (ع) در جمع طلاب این مرکز علوم دینی اظهار داشت: امام جواد (ع) جوان ترین امام شیعیان است که در هشت سالگی به امامت رسید و پس از 17 سال امامت در 25 سالگی به فیض شهادت نایل شد.

 

این استاد حوزه علمیه نقده یادآور شد: امام جواد (ع) دو بار به اجبار به دستور حکام جور به بغداد تبعید شد،یک بار زمان خلافت مأمون که بعد از فوت پدرش هارون الرشید احساس کرد از سوی امام (ع) در مدینه عرصه های علمی و فکری جامعه اسلامی گسترده تر شده است بنابراین با هدف تضعیف امامت، ولایت و حذف جانشینی اهل بیت (ع)، آن حضرت را به بغداد تبعید کرد.

 

وی تأکید کرد: در بغداد حکام سلطه گر دوران امامت حضرت جواد (ع) برای تضعیف امامت مجالس و مناظرات را تشکیل می دادند که یکی از این مناظره کنندگان با امام جواد (ع) "یحیی بن اکثم" بود که پیشوای نهم شیعیان به راحتی و بدون تأمل پاسخ همه سؤالات را دادند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: بعد از این جریانات مأمون دختر خود ام فضل ملعون را به عقد امام جواد (ع) در آورد و حضرت به مدینه رفت و مدتی را در آنجا ماند تا اینکه وقتی مأمون فوت کرد و "معتصم" خلافت را بدست گرفت.

 

وی بیان داشت: با ترس از وجود امام در مدینه دوباره حضرت به بغداد تبعید شد و بعد از این جریانات بوسیله ام فضل ملعون به شهادت رسید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه نقده با بیان حدیثی از امام جواد (ع) که فرمودند: "اعتماد به خداوند تبارک و تعالی قیمت هر چیز گرانبهایی است و پلکانی است برای صعود به مراتب بالاتر"  افزود: اعتماد به ائمه اطهار (ع) اعتماد به خداوند متعال است امام جواد (ع) باب الحوائج است و می توان خواسته های مادی و معنوی خود را بواسطه این حضرت از خداوند متعال درخواست کرد.

 

در ادامه مراسم مولود خوانی به مناسبت میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) از سوی تعدادی از طلاب برگزار شد./936/پ203/ب

ارسال نظرات