۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۸۹۲
حداد عادل:

هرچه تعدد نامزدهای اصولگرایان کمتر باشد بهتر است

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با بیان این‌که هرچه تعدد نامزدهای اصولگرا کمتر باشد، بهتر است، گفت: آقای باقری لنکرانی بر همین اساس رفتار کرد و گفتمان او به دکتر جلیلی نزدیکتر است، عیبی هم ندارد و فلسفه این کناره‌گیری همان است که ما در ائتلاف سه‌گانه داشتیم.
 غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل، عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت عصر سه‌شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف، ایستادگی و با شهامت حرف زدن در مقابل غرب و سفرهای استانی را از جمله نقاط قوت دولت احمدی نژاد دانست و گفت: از دولت نهم راضی‌تر بودیم گرچه انتقاد هم داشتیم.

وی افزود: بی‌توجهی به قانون از مشکلات دولت است و رابطه صمیمی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

مذاکره با آمریکا درصورت به رسمیت شناختن واقعیت انقلاب اسلامی

دکتر حداد عادل با تأکید بر این‌که ما وقتی با آمریکا مذاکره می‌کنیم که واقعیت انقلاب و جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد، ابراز داشت: اگر آمریکا از دشمنی دست بردارد و استقلال ما را به رسمیت بشناسد، با او مذاکره می‌کنیم.

هرچه تعدد نامزدهای اصولگرا کمتر باشد، بهتر است

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با بیان این‌که هرچه تعدد نامزدهای اصولگرا کمتر باشد، بهتر است، اظهار داشت: آقای باقری لنکرانی بر همین اساس رفتار کرد و گفتمان او به دکتر جلیلی نزدیکتر است، عیبی هم ندارد و فلسفه این کناره‌گیری همان است که ما در ائتلاف سه‌گانه داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که هرکسی با هر زبانی تکلم کند نباید فکر کند که جمهوری اسلامی با او مخالف است، گفت: زبان فارسی از هزار سال پیش، زبان رسمی و مشترک کل قلمرو فرهنگی ایران بوده و این از عجایب است.

به معیارهای جامعتین احترام می‌گذاریم

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ ما با جامعتین در ارتباط هستیم و آنها بنا ندارند که درباره خروجی ائتلاف تصمیم بگیرند و ما به معیارهای آنها احترام می‌گذاریم.

مایل هستیم کشورمان از نظر پوشش هم استقلال داشته باشد

دکتر حداد عادل حجاب را در درجه اول یک امر اعتقادی دانست و ابراز داشت:‌ بی‌حجابی را تمدن نمی‌دانیم و مایل هستیم کشورمان از نظر پوشش هم استقلال داشته باشد.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت در ادامه این مطلب گفت:‌ حرف من این است که اگر چیزی قانون شد، باید رعایت شود؛ در کشورهای دیگر هم برای برهنگی حدی وجود دارد و اختلاف ما با کشورهای دیگر درباره حجاب، بر سر حد آن است و اگر کسی به سمتی برود که بدحجابی، بی‌حجابی و برهنگی را ترویج بدهد، قانون باید عاقلانه وارد عمل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که حمایت آیت‌الله جنتی از آقای احمدی نژاد در دوره گذشته خلاف قانون بود، اظهار داشت: ممکن است ایشان به او رأی داده باشد اما من ندیدم وی چنین حمایتی کرده باشد.

ژاپن اسلامی از شایعاتی بود که من هیچ وقت نگفته‌ام

وی با اشاره به این‌که ژاپن اسلامی از شایعاتی بود که من هیچ وقت نگفته‌ام، بیان داشت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند پیشرفت‌های ایران طوری است که یک خبرنگار گفته است اگر ایران با این آهنگ پیش برود، باید منتظر ژاپن اسلامی باشیم که در واقع ایشان هم از قول خودشان نفرمودند و من گفتم مطلب اینطور است که عده‌ای می‌گویند ممکن است ایران، ژاپن اسلامی شود اما عده‌ای از مجلس ششم که از دست ما عصبی بودند، گفتند این شعاری است که حداد می‌گوید.

دکتر حداد عادل ادامه داد: از ژاپن و کشورهای دیگر خیلی چیزها می‌توانیم بگیریم و منافاتی هم با اسلامی بودن ما ندارد برای نمونه آموزش و پرورش ژاپن موفق بوده است.

قالیباف گفت پس از ثبت‌نام آقای هاشمی مسئله ما اتحاد بین اصول‌گرایان است

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از ثبت‌نام آقای هاشمی، آقای قالیباف گفت امروز دیگر ائتلاف مسئله ما نیست، بلکه مسئله ما اتحاد بین اصول‌گرایان است اما می‌گفت خبرنگار فقط بحث ائتلاف را منتقل کرده است.

دکتر حداد عادل گفت: ما از ابتدا گفته بودیم که این ائتلاف ضرورتا منحصر به این سه نفر نیست بلکه هر اصولگرای دیگری که آرای او رشد داشته باشد، را مهم می‌دانیم و به آن توجه می‌کنیم، راجع به آقای جلیلی و دیگران هم همینطور است.

زاکانی و جلیلی از من انقلابی‌تر هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبتش در دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر اینکه آقایان زاکانی و جلیلی را از خودش انقلابی‌تر می‌داند، ابراز داشت: دلیلش این است که آقای زاکانی، دست و آقای جلیلی، پایش را برای انقلاب اسلامی از دست داده‌اند و اقتضا می‌کند که ما این مسأله را احترام بگذاریم.

وی افزود: نوع نگاه آقایان زاکانی و جلیلی به یکدیگر نزدیک‌تر است و هم نسل هستند که اختلاف سنی‌شان هم کمتر است و طبیعی است که افق مشترکی هم داشته باشند و در نهایت ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از هر دوره ریاست جمهوری که به دوره بعد منتقل می‌شویم، باید تلاش کنیم طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری نقاظ قوت آن دولت را حفظ و نقاط ضعف آن را هم از خود دور کنیم و این نسبی است و مطلق نیست، یعنی اینطور نیست که دولتی بیاید و هیچ ضعفی نداشته باشد.

اگر در همه مشکلات دولت را مقصر بدانیم، بی‌انصافی است

 عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با بیان این‌که در مورد احمدی نژاد هم اعتقاد نداریم که مشکلات به‌وجود آمده در این هشت سال به‌دلیل سوء مدیریت بوده است، گفت: قطعا مقداری انتقاد داریم اما اگر در همه مشکلات دولت را مقصر بدانیم، بی‌انصافی است درحالیکه دشمن می‌گوید ما تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران اعمال کردیم، تحریم‌های جدید اثر کرده اما اثری که آنها می‌خواستند نبوده است؛ ملت مشکل دارد اما کشور فلج نشده است.

دکتر حداد عادل با بیان این‌که من با تعبیر کاغذ پاره بودن تحریم‌ها موافق نبودم، اظهار داشت: هم‌اکنون ساخت‌وساز صورت می‌گیرد و توسعه و رشد صنعتی داریم اما مشکلات هم داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطالب افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، ما اصلا سراغ انرژی هسته‌ای نرفته بودیم و حقوق بشری هم ضایع نشده بود جز اینکه چند نفر مانند ژنرال‌ها و ساواکی‌ها که مردم را به گلوله بسته بودند را اعدام کردند و دولت موقت هم برای آمریکا شمشیری از رو نکشیده بود، اما در همین حال آنها چند میلیارد دلار  پول ایران را مسدود کردند و هنوز هم پس نداده‌اند و به عقیده آنها ملت ایران به‌دلیل این‌که از زیر بار آمریکا خارج شده، باید مجازات شود.

وی با بیان این‌که ما ‌مقید به NPT‌ هستیم، آن را امضا کرده‌ایم و در تمام سایت‌های هسته‌ای ما دوربین‌های آژانس نصب شده و بیست و چهار ساعت روشن است، تصریح کرد: تحریم‌ها بهانه است؛ زرادخانه های اسراییل آکنده ازسلاح‌های هسته‌ای است و NPT را امضا نکرده اما ایران با 5/3 درصد غنی‌سازی را خطر معرفی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطالب تأکید کرد: هر دولتی که بیاید و نخواهد بر سر استقلال ایران معامله کند، این مشکلات را دارد.

سؤالات دینی کنکور مسیحیان را من طرح نمی‌کنم

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا شما پرسش‌های دینی مسیحیان شرکت کننده در کنکور را مطرح می‌کنید، گفت: من مسئول برنامه‌ریزی کتب درسی بودم؛ از مسئولین ارامنه، آشوری‌ها، زرتشتی‌ها و اهل تسنن دعوت می‌کردم و می‌گفتم شما کتاب‌های درسی خود را بنویسید و در مدرسه تعلم بدهید و می‌گوییم ما به حکم حکومت دینی علاقمند هستیم تا شما هم افراد دین خود را متدین و با اعتقاد به خدا بار بیاورید.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما کتاب‌های آنها را چاپ هم می‌کردیم و دلیلی ندارد که سؤالهای آنها را من طرح کنم.

حصر خانگی موسوی و کروبی بهتر بود تا این‌که آنها به دادگاه کشیده می‌شدند

دکتر حداد عادل با اشاره به این‌که حصر خانگی موسوی و کروبی مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور است، اظهار داشت: من اعتقاد داریم این حصر خانگی بهتر بود تا این‌که آنها به دادگاه کشیده می‌شدند زیرا در این صورت احتمالا بدتر از این می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که نظر مقام معظم رهبری این است که واقعا به این آقایان حتی‌الامکان سخت‌گیری نشود، اظهار داشت:‌ ببینید رفتاری که رهبری با موسوی و کروبی کردند چگونه بود؟ از شنبه و یک شنبه که تظاهرات‌ها آغاز شد، مقام معظم رهبری عصر یک‌شنبه آقای موسوی را دعوت کردند و با او صحبت کردند، روز سه شنبه ایشان نمایندگان ستادهای انتخاباتی را دعوت کردند و بدون حضور خبرنگاران فرمودند که هرکسی هرچیزی می‌خواهد بگوید و فرمودند اگر اعتراضی دارید، از مجرای قانونی پیگیری کنید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز بیست و نهم خرداد ماه سال 1388 به همه کاندیداها احترام گذاشتند و فرمودند اگر اعتراضی دارید از راه قانونی پیگیری کنید و تأکید کردند که در هیچ جای دنیا با اردوکشی و قشون‌کشی تکلیف انتخابات را مشخص نمی‌کنند اما آقایان گوش نکردند و بیانیه پشت بیانیه دادند که هرکدام تندتر از قبلی بود و حصر خانگی حداقل کاری بود که نظام می‌توانست انجام دهد که این برای نظام و جامعه مفید است.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت ابراز داشت: اگر منظور از گشت ارشاد اجرای قانونی است که می‌پرسیم اگر  خانمی در ایران اسلامی، در این کشور که هر کشوری فرهنگی دارد، آمد و خواست این هنجار را بر هم بزند، چه باید کرد؟ هر جایی چیزی قانونی شد، با قانون شکنی برخورد می‌کنند.

دکتر حداد عادل افزود: آن سر دنیا هم گشت ارشاد دارند اماحدش با ما فرق می‌کند، اصل این موضوع که باید با قانون شکنی برخورد شود، چیز عجیبی نیست.

برای ارز باید نرخ ثابت با نوسانات معقول تعیین کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:‌ برای ارز باید نرخ ثابت با نوسانات معقول تعیین کنیم و اولویت را به منابع لازمتر و مهمتر بدهیم و هم‌اکنون هم همینطور است.

توجه به بخش خصوصی

وی با اشاره به این‌که برای حماسه اقتصادی و برون رفت از مشکلات با دادن وام‌های مناسب و بخشودگی و پرهیز از بروکراسی، مطابق تفسیر اصل باید 44 به بخش خصوصی میدان داد، ابراز داشت: یکی از راهها تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؛ هر ایرانی به حکم ایرانی بودن باید حتی‌الامکان جنس تولید شده در داخل کشور را مصرف کند زیرا در غیر این‌صورت وابستگی ما بیشتر شده و تولید کننده داخلی ضرر می‌کند.

پیش از انقلاب در دانشگاه شریف در هیچ رشته‌ای مقطع دکتری نداشتیم

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت گفت: پیش از پیروزی انقلاب در دانشگاه صنعتی شریف در هیچ رشته‌ای مقطع دکتری نداشتیم اما ده پانزده سال پس از پیروزی انقلاب در دانشگاه شریف یا پلی تکنیک، مقطع دکتری شروع شد، این آغاز راه است اما از اینجا به دست آمد که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای قالیباف در سمینار استفاده از تکنولوژی در اداره شهرهای بزرگ گفته است اگر استفاده از تکنیک در اداره شهر تکنوکراسی است، من مخالف نیستم یعنی وی شرط گذاشته است و می‌گوید بدون تکنیک نمی‌توان اداره کرد.

هاشمی تمایلی به نوع تفکر کارگزاران داشته است

دکتر حداد عادل اضافه کرد هاشمی در آن دوران تمایلی به نوع تفکر کارگزاران داشته و کارگزاران تمایلی به تکنوکراسی دارند اما نمی‌توانیم بگوییم هاشمی معتقد است که ارزش‌های دینی باید زیرپای صنعت باید له شود و من به او این نسبت را نمی‌دهم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اگر تأیید صلاحیت نشدیم، کاملا تسلیم هستیم و هم‌اکنون هم معلوم نیست که من کاندیدا ریاست جمهوری باشم زیرا شرکت ما با این فرض بود که دو نفر از ما کنار بروند.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت در پایان سخنان خود بر تقوا و تدبیر تأکید کرد./956/ز503                                                            

ارسال نظرات