۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۹۴۲

بازدید استاندار آذربایجان غربی از روند اجرای پروژه های حوزوی

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی امروز از روند عملیات اجرایی حوزه علمیه امام خامنه ای و الزهراء ارومیه بازدید کرد.
بازدید استاندار آذربایجان غربی از روند اجرای پروژه های حوزوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی امروز به همراه جند تن از مسؤولان حوزه از حوزه علمیه امام خامنه ای و الزهراء ارومیه بازدید کرد.

 

جلال زاده در جریان این بازدید با تاکید بر تسریع در روند اجرای این دو پروژه گفت: آغاز پذیرش طلاب در این دو حوزه علمیه می تواند گام موثری در ساماندهی وضعیت موجود بردارد.

 

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه های حوزه های علمیه افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان منشأ ترویج و تبلیغ باید بیش‌ از این در زمینه تبلیغی وارد کار شوند تا ثمرات مثبت آن را به عینه در جامعه شاهد باشیم.

 

جلال‌زاده با بیان این که با بهره‌برداری از دو حوزه علمیه در دست احداث استان ظرفیت جدیدی در این زمینه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه سنگر مهمی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.

 

گفتنی است، بازدید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی از روند احداث دو پروژه حوزه علمیه امام خامنه ای و الزهراء ارومیه در حالی امروز انجام شد که چند هفته پیش در جریان چهارمین دور سفر هیات دولت به آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر قریشی، نماینده خبرگان رهبری بر اختصاص بودجه ملی برای تکمیل حوزه علمیه امام خامنه ای و تسریع در روند اجرای پروژه های حوزوی تاکید کردند.

 

حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه در زمینی به مساحت بیش از پنح هزار مترمربع در سال 86 آغاز شده است که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

این حوزه علمیه  96 حجره و هشت باب کلاس درس دارد که به صورت معماری اسلامی در دست احداث بوده و دارای سالن آمفی تئاتر، سالن اجتماعات، بخش اداری و...است.

 

با تکمیل این حوزه علمیه ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان 300 نفر افزایش می یابد./936/پ202/ب

ارسال نظرات