۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۷۹۴۸
نماینده مجلس خبرگان:

تمکین به رأی شورای نگهبان نشانه قانون مداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان گفت: کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده است، قانون مداری و ولایت مداری خود را در تمکین به قانون و رأی شورای نگهبان ابراز کنند تا معلوم شود اگر صلاحیت شان احراز شود می‌توانند به عنوان مجری معتمد، متدین و قابل احترام در خدمت نظام و جامعه اسلامی باشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، گفت: اعضای محترم شورای نگهبان از فقها و حقوقدانان با تجربه و مورد اعتماد مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی بوده و از فضل و علمیت لازم و هم از تقوای کافی برخوردارند.

 

وی افزود: اعضای شورای نگهبان در جریان هستند که بررسی صلاحیت کاندیداها هرچند تعبیر به احراز صلاحیت می‌شود اما کسانی که نامشان بین اسامی تأیید صلاحیت شده نیست تلقی رد صلاحیت خواهد شد که حتما عزیزان بزرگوار به این نکته توجه و عنایت ویژه دارند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با تأکید بر این نکته که در مسأله رد صلاحیت‌ها، حیثیت و آبروی افراد در میان است، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان حتما با تمام مستندات و شواهدی که در اختیار دارند براساس آنچه که حق تشخیص می‌دهند، حکم صادر کرده و نظرشان را ابراز می‌کنند.

 

وی ادامه داد: وجود عدالت در فقهای محترم شورای نگهبان، ‌مانع از اشتباه نیست، تنها به این معنا است که عمدا اشتباه و خطا نمی‌کنند، اما بزرگوارانی که سالیان سال تجربه رسیدگی به صلاحیت‌های افراد مختلف از طیف‌های گوناگون را دارند، با اشراف کاملی که برجریانات و مسائل کلی نظام و قانون اساسی و آموزه‌های دینی دارند، حتما به نحوی عمل می‌کنند که حقی از کسی زائل نشود و موقعیت کسی به مخاطره نیفتد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که مصالح نظام و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و حضور سلیقه‌های مختلف که خواست رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی است، مدنظر اعضای شورای نگهبان هست، خطاب به افرادی که احساس می‌کنند درباره آنان به حق قضاوت نشده است، گفت: فرصت برای اعتراض و بازبینی مدارک برای شورای نگهبان هست و این حق را برای افراد قائل هستند.

 

وی اظهار کرد: کسانی که به عنوان عرصه خدمت به منصب ریاست جمهوری نگاه می‌کنند و خود را برای انجام وظیفه و ادای تکلیف کاندیدا کرده‌اند، مسلما به دنبال هوای نفس و کسب موقعیت و رسیدن به مقام نیستند بلکه درصددند از نظام اسلامی که ثمره خون شهدا و زحمت علمای بزرگ به ویژه امام امت و بقیه زجرکشیدگان انقلاب است پاسداری کنند.

 

این استاد سطح عالی حوزه نخستین قدم در اجرای قانون را تمکین به آن دانست و تصریح کرد: کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده است، قانون مداری و ولایت مداری خود را در تمکین به قانون و رأی شورای نگهبان ابراز کنند تا معلوم شود اگر صلاحیت شان احراز شود می‌توانند به عنوان مجری معتمد و متدین و قابل احترام در خدمت نظام و جامعه اسلامی باشند و توفیق انجام وظیفه و خدمات شایان به ملت به پا خواسته ایران اسلامی داشته باشند.

 

وی همه کاندیداهایی را که صلاحیت شان احراز شده به رعایت شئون و اخلاق تبلیغاتی و رقابتی توصیه کرد و از همه افرادی که صلاحیت شان احراز نشده خواست با صبوری و تمکین در برابر قانون و از طرق قانونی پیش‌بینی شده اقدام کنند تا ان شاءالله جامعه اسلامی با اطمینان، سکون و آرامش به دنبال ایجاد یک حماسه سیاسی ماندگار تاریخی در 24 خردادماه سال 92 باشد. /920/ت302/ج

ارسال نظرات