۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۶۷۹۷۶

تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات استان اصفهان خبرداد.
تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات استان اصفهان

حجت الاسلام مجتبی اخوان، جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان اظهارداشت: تمامی ادارات و تشکل های صنفی در اصفهان موظف به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

وی افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در 22 شهرستان استان اصفهان و در مساجد، هیأت های مذهبی، اصناف، اماکن و ... با ریاست امامان جماعات مساجد، رییس هیات های مذهبی و مدیران این مراکز تشکیل شده است و فعالیت خودشان را آغاز کرده اند و  معتمدین و پایگاههای مقاومت بسیج از جمله اعضای این شوراها هستند که بعد از تشکیل شورا و شرکت در کلاسهای آموزشی، فعالیت های خود را براساس دستورالعمل های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر آغاز می کنند.

 

حجت الاسلام اخوان با بیان این که تاکنون نیمی از اعضای شوراها در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند، گفت: در دوره های آموزشی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نحوه تذکر لسانی برای اثرگذاری بیشتر، راه ها و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین آموزش داده می شود و  این آموزش ها در چندین مقطع و با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه، کارشناسان ستاد احیا و روحانیان انجام می شود.

 

 جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در مرکز تمامی شهرستانهای استان اصفهان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و تنها شهرستان خور و بیابانک شورا ندارد که با تأسیس فرمانداری در این شهرستان در نیمه اول سال جاری این شهرستان نیز دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

 

حجت الاسلام اخوان یاد آورشد: استان اصفهان دارای 79 امام جمعه است که 22 نفر از آنان در مرکز شهرستان دارای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر هستند و توجه و رویکرد جدید دولت و مجلس به ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در پیشبرد اهداف ستاد مهم است.

 

وی گفت: درصورت تحت پوشش قرارگرفتن وزارت خانه تبدیل به سازمان، شاهد بهبود فعالیت های ستاد خواهیم بود./939/ت302/ب

ارسال نظرات