۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۶۸۰۰۱
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها:

استفاده از مبلغان در روستاها نقطه عطفی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی برای حفظ منابع طبیعی نیاز به روحانی دارد.
استفاده از مبلغان در روستاها نقطه عطفی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مصطفی طباطبایی‌نژاد،مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مبلغان در روستاها نقطه عطفی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی است.


وی با تاکید بر انتقال ترویج فرهنگ منابع طبیعی از سوی ائمه جماعات افزود: باید این فرهنگ در خطبه‌های نماز جمعه تبیین و تبلیغ شود.


مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که صیانت از انفال مجاهدت در راه خدا محسوب می‌شود، اضافه کرد: انجام این عمل عبادت محسوب می‌شود و دارای اجر اخروی نیز است.


وی با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود، تصریح کرد: حضور روحانیان در سازمان نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارد.


حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد با بیان این که برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به همکاری بیشتر روحانیت نیاز است، اضافه کرد: برای ترویج این فرهنگ نیاز به 10 روحانی در هر استان است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در گذشته از ظرفیت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده می‌شد، تصریح کرد: مشارکت برای حفظ مراتع و کسب رضایت مردم باید به گونه‌ای باشد که برای تعیین تکلیف، قلع و قمع و تخریب ها جای خود را به خلع ید دهد.


مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده از سوی این سازمان افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه فرهنگی این سازمان انجام شده است، هرچند معتقدیم بیش از این نیز می‌شود کار کرد؛ چراکه در حال حاضر شاهد هستیم که هرجایی که اقدامات فرهنگی و تبلیغی خوب بوده دخل و تصرف در انفال به حداقل رسیده است./901/پ202/ب

ارسال نظرات