۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۰۹۷
در مدینه مطرح شد؛

وظیفه نهاد روحانیت برای تبیین معیارهای اصلح در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ توصیه انتخاباتی به روحانیون کاروان‌های زائران عمره‎‌گزار و تاکید بر پرهیز از بدخلقی در نهاد روحانیت در گردهمایی روحانیون کاروان‌های زائران عمره‌گزار در مدینه منوره مطرح شد.
گردهمايي روحانيان در مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا، روحانیون کاروان‌های زائران سرزمین وحی در محل اقامتگاه بدرالمحمدیه در مدینه منوره گرد هم آمدند تا از سخنرانی اخلاقی استاد راشد یزدی بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره و حجت‌الاسلام قربانعلی رفیعی، مسؤول امور روحانیون بعثه در مدینه نیز به یادآوری نکاتی درباره ضرورت رعایت فرهنگ زیارت پرداخته و رعایت مقررات کشور میزبان از سوی زائران حرم نبوی را مورد تاکید قرار دادند.

 

وظیفه نهاد روحانیت برای تبیین معیارهای اصلح در انتخابات

 

حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی در جمع روحانیون کاروان‌های عمره‌گزاران ایرانی در مدینه منوره با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: نهاد روحانیت باید نسبت به ترغیب مردم جهت شرکت در انتخابات و تبیین معیارهای کاندیدای اصلح برای مردم، اهتمام داشته باشند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره همچنین از مواردی نظیر ارزشی، شجاع، انقلابی، مقاوم، دلسوز، مردمی، کاری، مدبر و ولایت‌مدار بودن به عنوان معیارهای کاندیدای اصلح نام برد.

 

حجت‌الاسلام نجفی روحانی در ادامه با ذکر پاره‌ای مسائل شرعی در رابطه با بیان مسائل شرعی بانوان، بر استفاده از مبلغه‌ها جهت پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان زائر تاکید کرد و به تبیین مسائل شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در حوزه‌هایی نظیر خمس و ... پرداخت.

 

توصیه راشد یزدی به روحانیون برای پرهیز از اوقات تلخی

 

بر طبق این گزارش، حجت‌الاسلام راشد یزدی نیز در جمع روحانیون کاروان‌های عمره‌گزاران در مدینه منوره، بر "موعظه حسنه" به عنوان یکی از رسالت‌های روحانیون اشاره کرد و "پرهیز از اوقات تلخی" را به آنها یادآوری نمود و گفت: "درک مرحله مخاطب" یک فن از فنونی که انبیاء الهی داشته‌اند و روحانیون نیز باید از آن پیروی کنند، یعنی نیروی فاعلی قدرت درک نیروی انفعالی را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در خاتمه از تکرار سفر، موفقیت و بی‌نیازی در نسل به عنوان مزد خداوند به خادمان ضیوف‌الرحمان نام برد.

 

روحانیون کاروان‌ها "کرسی‌ها" را دریابند

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام قربانعلی رفیعی، مسؤول امور روحانیون در بعثه مدینه منوره نیز نتیجه حضور روحانیون کاروان‌ها در جلسات شورای فرهنگی اقامتگاه‌های زائران را مطلوب توصیف کرد و گفت: کرسی پاسخ به مسائل شرعی نیز بهترین جایی است که می‌توان سوالات شرعی، تاریخی و اخلاقی زائران را پاسخ گفت. کسی که بتواند پاسخ همه افراد با سنین و سلایق مختلف را پاسخگو باشند تنها روحانیون هستند.

 

وی با اشاره به موثر بودن حضور خواهران مبلغه در کاروان‌ها برای پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان زائر، خاطرنشان کرد: مبلغه‌ها باید با روحانیون کاروان‌ها وحدت رویه داشته باشند.

 

مسؤول امور روحانیون در بعثه مدینه منوره در ادامه بر رعایت مقررات و حساسیت‌های کشور میزبان از سوی زائران کشورمان تاکید کرد و از روحانیون کاروان‌ها خواستار شد این حساسیت‌ها را به زائران متذکر شوند. /920/د101/ی

ارسال نظرات