۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۱۰۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

با موقوفه خواران برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: با کسانی که حق موقوفات را ادا نمی کنند باید برخورد کرد، چون اگر به حق موقوفات عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در دیدار جمعی از مسؤولان و معاونان ادارات کل اوقاف و امور و خیریه استان مازندران، با مهم دانستن مسأله وقف در کشور، گفت: بهترین موقعیت برای کشور داشتن موقوفات است و حضرت علی(ع) نخستین وقف کننده بودند.
وی با اشاره به فراوانی موقوفات در کشور، ابراز کرد: اگر موقوفات به خوبی مدیریت و احیا شوند درآمد بالایی برای کشور به همراه خواهد داشت و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خواستار برخورد با موقوفه خواران شد و گفت: اگر با این‌گونه افراد برخورد شود و با اجازه مراجع تقلید بخشی از موقوفات به حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کند در بهبود وضعیت حوزه‌های علمیه مؤثر خواهد بود.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت احیا و بازسازی موقوفات مخروبه تأکید و اظهار کرد: این اماکن را باید از درآمد خود وقف احیا کرد و آنها را در اختیار نسل‌های بعدی قرار داد.
وی ادامه داد: رهبری به مسأله وقف اهتمام ویژه‌ای دارند و از آن نیز حمایت می‌کنند، ما نیز باید به مسأله وقف اهمیت دهیم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه گفت: با کسانی که حق موقوفات را ادا نمی کنند باید برخورد کرد، چون اگر به حق موقوفات عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان ابراز کرد: مرکزی برای جمع آوری درآمد همه موقوفات باید در نظر گرفت و با اجازه مراجع تقلید بخشی از آن را به حوزه‌های علمیه اختصاص داد./927/پ202/ج
ارسال نظرات