۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۶۸۱۱۸
حجت الاسلام محمدیان:

افراد را باید با شاخص ها ارزیابی کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که نظام اسلامی در طول سی و چهار سال نشان داده است که ظرفیت انواع تفکرات و سلایق را دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی با وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در همه این مدت پیشرفت و حرکت رو به رشد داشته و هیچ وقت از ریل خود خارج نشده است.
حجت‌الاسلام محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز پنج شنبه دوم خرداد ماه در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، با اشاره به این‌که نگاه علوی به مسؤولیت‌ها، نگاه امانتی است نه ریاستی، ابراز داشت: یکی از وظایف سنگین اساتید معارف در دانشگاه بیان مؤلفه‌های اصلی نگاه امیرمؤمنان(ع) به حکومت است.

وی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی اهتمام به انتخابات بسیار قابل توجه است و یکی از شاخص‌های مهم نظام از روز نخست این بود که به رأی و حضور مردم در صحنه عنایت ویژه‌ای شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه این مطلب بیان داشت: در سال 1358 انتخابات‌های سراسری رفراندوم اصل نظام جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را داشتیم که همه اینها پرشور بود و در هیچ یک از نظام‌های دنیا اتفاق نیفتاد که در یک سال نخست پنج انتخابات برگزار شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این مطلب تأکید کرد: انتخابات‌ها نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) اعتقاد راسخ داشت که مردم باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و به نظر و رأی مردم احترام می‌گذاشت.

وی با اشاره به این‌که انتخابات در طول سی و چهار سال گذشته در سخت‌ترین شرایط حتی یک روز به تأخیر نیفتاده است، گفت: مشارکت مردم در مجموعه انتخابات‌ها نشان می‌دهد که آنها جایگاه انتخابات را متوجه می‌شوند و بخش عمده‌ای از شعور سیاسی مردم به اهتمام نظام به انتخابات و رأی مردم برمی‌گردد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که نظام اسلامی در طول سی و چهار سال نشان داده است که ظرفیت انواع تفکرات و سلایق را دارد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی با وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در همه این مدت پیشرفت و حرکت رو به رشد داشته و هیچ وقت از ریل خود خارج نشده است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این مطلب تأکید کرد: این مسأله نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی از ظرفیت بالایی برخوردار است تا سلایق مختلف را بپذیرد و پیش رود.

وی با تأکید بر این‌که به‌جای متمرکز شدن بر اشخاص، باید روی شاخص‌ها تمرکز کنیم، اظهار داشت: باید به جوانان یاد دهیم که با شاخص‌ها، اشخاص را ارزیابی کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رعایت انصاف در تحلیل‌ها را یکی از نکات مهم در انتخابات دانست و بیان داشت: غیبت، دروغ و تهمت در انتخابات هم حرام است و باید جوانان را طوری تربیت کنیم که نقاط قوت و ضعف را با هم ببینند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که گاهی انتخابات باعث می‌شود تا از مسائل اصلی نام غافل شویم، اظهار داشت: انتخابات جزو کلیدی‌ترین مسائل نظام است و باید از این فرصت برای پاسخ دادن به سؤالات مطرح درباره نظام و حتی رهبری استفاده کنیم./956/پ202/ج

ارسال نظرات