۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۱۲۱

ورزشکاران در کنار تربیت جسم، به تربیت روح توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ورزشکاری که از نظر روحی خود را تقویت کند،‌ می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش رو را برطرف سازد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  در دیدار آرش میراسماعیلی،‌ قهرمان جودو و نایب‌رییس فدراسیون جودو که در حرم مطهر برگزار شد،‌ گفت: توجه به سلامت جسم و روح در اسلام مورد توجه است.
وی با بیان این‌که بر اساس تعالیم اسلامی انسان باید تربیت جسم و روح را در کنار هم داشته باشد، افزود:‌ زمانی که انسان‌ها در یکی از این ابعاد خود را تقویت سازند،‌ نمی‌توانند توفیق چندانی به دست آورند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تأکید بر اهمیت توجه ورزشکاران به تقویت جنبه روحی و معنوی وجود خود،‌ اظهار داشت: ورزشکاری که از نظر روحی خود را تقویت کند،‌ می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش رو را برطرف سازد.
وی همچنین با تقدیر از اقدام آرش میراسماعیلی از مبارزه نکردن با حریفی از رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک، خاطرنشان کرد:‌ این کار نشان‌دهنده نامشروع دانستن رژیم صهیونیستی است که این همه کارهای ظالمانه و زشت در کشورهای اسلامی انجام داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که خداوند قوم بنی اسرائیل را نسبت به دیگران برتری داد،‌ گفت:‌ قوم یهود جنبه منفی این برتری را که نژادپرستی است، گرفتند،‌ از این رو تا آخر مورد نفرین خداوند قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: مؤمنان نباید در برابر رژیم صهیونیستی نرمش نشان دهند، همگان باید بدانند که رژیم صهیونیستی منفور ملت‌هاست.
خاطرنشان می‌شود،‌ در ابتدای این دیدار،‌ آرش میر اسماعیلی در سخنانی به توجه مسؤولان فدراسیون جودو به مسائل اخلاق در میان ورزشکاران اشاره کرد و گفت: این فدراسیون کارهای ارشمندی در تقویت جنبه فرهنگی در عرصه ورزشی انجام داده است.
نایب‌ رییس فدراسیون جودو در ادامه گزارشی از فعالیت‌های این فدراسیون در راستای آماده سازی تیم ملی برای حضور موفق در المپیک 2016 برزیل ارائه داد./907/د102/پ
ارسال نظرات