۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۶۸۱۶۸
رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد:

حضور مبلغان دینی اثرگذاری معنوی اعتکاف را دوچندان می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد از حضور مبلغان دینی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: حضور روحانیت در جمع معتکفان اثرگذاری معنوی این مراسم معنوی را دو چندان می کند.
اعزام مبلغ، تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام رضا ذاکری، رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد امروز در جمع مبلغان دینی این شهرستان با اشاره به این که از همه ظرفیت ها برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان استفاده خواهد شد، گفت: امسال 12 مسجد شهری و روستایی در محمودآباد و سرخرود آماده پذیرایی از معتکفان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد با اشاره به این که برنامه های متعدد فرهنگی در طول مراسم اعتکاف انجام می شود، بیان داشت: برگزاری محافل و مسابقات قرآنی، گفتمان دینی، جشن میلاد امام علی(ع) و وفات حضرت زینب(س)، مسابقه مقاله و خاطره نویسی و حلقه های بصیرت و معرفت از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

 

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود، بیان داشت: اهتمام همه دستگاه های اجرایی باید در این امر مهم وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام ذاکری با تاکید بر این که ماه رجب از ماه های گرانقدری است که انسان باید بهره کافی از آن ببرد،خاطرنشان کرد: مناسبت های ارزنده ای در این ماه وجود دارد که انسان باید از آن در راستای تقرب به خداوند منان و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد ادامه داد: نهادهای فرهنگی و مبلغان باید در راستای آشنایی ارزنده جوانان نسبت به سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام بکوشند و نقش والای اعتکاف را برای جوانان تبیین کرده و آنان را در این راه ترغیب و تشویق کنند.

 

حجت الاسلام ذاکری همچنین از حضور مبلغان دینی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: حضور روحانیت در جمع معتکفان می تواند زمینه بهره گیری مناسب از معنویت این ایام را فراهم کند.

 

حجت الاسلام ذاکری افزود: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های این روحانیان اعزامی است.

 

وی حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان را فرصتی برای تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید مهم ترین مسائل روز کشور را برای مخاطبان خود به خوبی تبیین و تشریح کنند.

 

وی با تاکید بر این که اعتکاف برنامه مهم خوسازی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا در مراسم معنوی اعتکاف به تهذیب نفس و تکامل معنوی برسد و ارتباط خود با خداوند منان را مستحکم کند.

 

رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف سبب می شود تا انسان با ایمان و امیدی راسخ به ادامه مسیر زندگی خود در راستای اطاعات از خداوند منان بپردازد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که در مراسم معنوی اعتکاف حالت معنوی خوب و ارزنده‌ای برای انسان ایجاد می شود که این حس و حال را در کمتر زمانی می‌تواند کسب کند، گفت: این سه روز فرصتی است تا انسان به درون خود نگاهی انداخته و از امور مادی و دنیوی فاصله بگیرد./950/پ202/ش

ارسال نظرات