۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۲۲۶

برگزاری آیین میلاد امیر مؤمنان در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سیزدهم رجب المرجب، جشن میلاد مولود کعبه، مولای متقیان حضرت علی(ع) در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.
حرم رضوي

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، در این مراسم سراسر شور و معنویت که با حضور آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی،علما و فضلای حوزه علمیه مشهد، مدیران استانی و آستان قدس رضوی و خیل عظیم شیفتگان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد، مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل‌بیت (ع) به مدح و منقبت و ذکر سجایای امام اول شیعیان جهان،حضرت علی(ع)پرداختند.

در این مراسم که صبح روز میلاد برگزار شد، خادمان بارگاه منور رضوی از خیل ارادتمندان با شربت و شیرینی پذیرایی کردند.

این گزارش حاکی است، در این روز صحن‌های چراغان‌شده و رواق‌های معطر حرم مطهر رضوی از هر سو پذیرای خیل عظیم زائرانی بود که از دور و نزدیک برای عرض ادب، ارادت و تبریک به ساحت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) خود را به این مکان مقدس رسانده و لحظاتی آسمانی را در جوار مضجع منور هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت گذراندند.

در این روز خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با دود کردن عود، عنبر و اسپند در مسیر زائران و خوشامدگویی به آنان و نیز با برقرار کردن نظم و انضباط در عبور و مرور زائران و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان، شرایط یک زیارت آرامش‌بخش را فراهم کردند.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با برنامه‌های فرهنگی متنوع در گوشه و کنار حرم مطهر به فراخور حال زائران ایرانی یا غیر ایرانی، امکان بهره‌مندی بیشتر زائران را از معنویت حرم مطهر فراهم کرد.با حضور هزاران زائر و مجاور؛

مراسم شب میلاد امیرمومنان حضرت علی(ع) در حرم مطهر رضوی

مراسم شب میلاد با سعادت، مولود کعبه و امیرمومنان حضرت علی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد،آیت الله کریمی جهرمی در سخنانی به بیان ویژگی‌های والای شخصیتی حضرت علی(ع) پرداخت.

وی گفت:امام اول شیعیان جهان، همواره مردم را به نیکی و احسان دعوت می‌نمود و خود نیز در عالی‌ترین وجه، آراسته به فضایل اخلاقی و حسنات بود.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مولای متقیان(ع) به پرورش و تزکیه نفس و صبر بر مصائب و مشکلات بسیار سفارش کرده‌اند و بهترین پاداش ها را نزد خداوند متعال را برای کسی که متخلق به اخلاق حسنه باشد،برشمرده‌اند.

 وی افزود:ایشان در خطبه 176 نهج‌البلاغه فرموده‌اند که خوشا به حال کسی که سرگرمی به عیب های خویش او را از پرداختن به عیوب مردم بازدارد و خوشا به حال کسی که در مجلسی که عیوب دیگران را میگویند، او در همان لحظه به محاسبه عیوب خویش مشغول باشد.

وی در پایان گفت:حضرت علی(ع)در سـاده زیـسـتـى یـک الگـوى کامل بود، کار مى کرد و زندگى را با کار روزانه اداره میکرد و در آموزه های علوی «امانت» والاترین چیز و امانتداری برترین کار معرفی شده است. از این رو نخستین شرط اتصاف به اخلاق اداری، امانتداری است و در سخنان گرانقدر امیر مؤمنان علی (علیه السّلام) چنین آمده است: «رأس الاسلام الأمانة»؛ رأس مسلمانی، امانتداری است .

در ادامه مراسم ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) به بیان فضائل و مدیحه سرایی پرداختند./934/د102/س

 

ارسال نظرات