۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۶۸۲۲۸
آیت‌الله موحدی کرمانی:

اطاعت از ولایت ملاک انتخاب اصلح است/ نامزدها از اسراف در تبلیغات اجتناب کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صدا و سیما وقت مناسبی را در اختیار کاندیداها قرار می‌دهد که هرچقدر بخواهند در این وقت مناسب خود را می‌توانند معرفی کنند،از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا از عکس و پوستر برای تبلیغات استفاده نکنند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت شرکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو، خطاب به همگان توصیه کرد: شرکت گسترده در انتخابات به صورت حماسی یعنی بیمه‌کردن کشور، اگر ایران را دوست دارید و می‌خواهید مصون شود در انتخابات حضور گسترده داشته باشید.

 

وی در ادامه به برخی از شرایط و ویژگی‌‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب درباره کاندیدا اصلح همچون ایمان، تقوا، مدیر، مدبر، مردمی، شجاع، فسادستیز،‌عدالت‌خواه، ساده‌زیست، توجه به محرومان، قانون‌گرا، اهل مشورت، دور از دیکتاتوری، تابع ولایت، به کار گرفتن انسان‌های صالح و کاردان و پرهیز از اسراف در برنامه‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: تبلیغات با عکس و پوستر تحقیر مردم است.

 

تبعیت از ولی فقیه ملاک برای رأی دادن

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وقت مناسبی را در اختیار کاندیداها قرار می‌دهد که هرچقدر بخواهند در این وقت مناسب خود را می‌توانند معرفی کنند، اظهار کرد: نیازی نیست که کاندیداها با عکس و پوستر بخواهند رأی بیاورند، معتقدم این امر تحقیر مردم است، مردم مگر به عکس رأی می‌دهند.

 

وی افزود: مردم سخنان کاندیداها را گوش می‌دهند تا ببینند بهترین برنامه را چه کسی دارد و قدرتمندترین و دلسوزترین کدام است، کدام در تبعیت از ولی فقیه قوی‌تر و به اصول اسلامی بیشتر پایبند بوده و بیشتر در فکر محرومان است و زندگی کدام یک به دور از تجملات است.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی از کاندیداها خواست تا از اسراف در تبلیغات خودداری کنند و با بیان اینکه اگر می‌پذیرفتند می‌گفتم اصلا از عکس و پوستر استفاده نکنند، تأکید کرد: این یک امتحانی است که فرد کاندیدا دارد، ببینید در مسأله تبلیغات اسراف می‌کند یا نه به همین سبب که اسراف حرام است به فرد دیگری که تبلیغاتش کم‌تر است رأی دهید.

 

عهد امام علی به مالک اشتر

 

وی با اشاره به عهد و پیمان امام علی‌(ع) با مالک اشتر، آن هنگام که خواستند حکومت مصر را به وی دهند، این فرمایشات را عهد و پیمانی با رییس جمهور منتخب مردم دانست و با بیان اینکه آن حضرت با مالک بر داشتن تقوا، ‌مخالفت با هوای نفس و یاری خدا با قلب، دست و زبان عهد بست، گفت: کسی که می‌خواهد رییس جمهور ‌شود اگر اهل عمل است، وارد شود و اگر نیست انصراف دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام علی‌(ع) ولی امر مالک اشتر بود و به وی گفت که ای مالک حکومت مصر دست تو است اما من ولی امر بالای سر تو هستم، اظهار کرد: ولی امر بالای سر رییس جمهور است اگر ذره‌ای تخلف کند سیلی محکمی از رهبر خواهد خورد، البته این منحصر به رییس جمهور نیست و تمام آنان که در رأس کشور هستند و مسؤولیت دارند و باید مطیع رهبر باشند.

 

وی البته حساب انسان‌هایی را که فساد کرده و علیه نظام توطئه می‌کنند جدا دانست و به کاندیداها توصیه کرد: مبادا از کسانی باشید که وقتی پست ریاست جمهوری را به دست می‌گیرد فکر کند و ببیند چقدر می‌تواند به قوم و خویشان خود خدمت کند که این خیانت است، ریاست جمهوری امانت دست شما است و اگر به این امانت خیانت کنید، به خدا و پیامبر خیانت کرده‌اید.

 

تشکر از شورای نگهبان

 

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین از شورای نگهبان به واسطه وظیفه‌ای که براساس دین و قانون به صورت دقیق انجام داد تشکر کرد و با بیان اینکه انتظاری هم از شورای نگهبان و از فقهای عادل آن غیر از این نیست، یادآور شد: سفارش رهبر معظم انقلاب هم همین بود که قانون را احترام کنند که اگر قانون عمل نشود و قانون‌شکنی شود هیچ‌چیز روی پای خودش قرار نخواهد گرفت.

 

جنایت بودایی‌های میانمار علیه مسلمانان و سکوت دولت میانمار و دیگر مجامع بین‌المللی و همچنین موفقیت‌های ارتش سوریه در عقب راندن تروریست‌ها از دیگر سخنان امام جمعه موقت تهران بود که البته آیت‌الله موحدی کرمانی جنایت بودایی‌ها را محکوم و خداوند متعال را بر توفیقات کسب شده از سوی ارتش سوریه شکر کرد. /920/پ201/ج

ارسال نظرات