۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۶۸۲۴۶
امام جمعه سمنان:

نامه نگاری به رهبری برای دخالت در کار شورای نگهبان معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی گفت: وقتی شورای نگهبان دارد کار قانونی خود را انجام می دهد نامه نگاری به رهبر معظم انقلاب برای دخالت ایشان در کار این شورا معنا ندارد.
حجت الاسلام شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه سمنان ضمن توصیه به نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری به رعایت اخلاق انتخاباتی و صداقت و امانت گفت: نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادقانه صحبت کنند نه این که با نشان دادن باغ سبز به مردم درپی کسب آرا باشند.

 

مردم با مطالعه برنامه نامزدها اصلح را انتخاب کنند

 وی مردم را به هوشیاری و بصیرت در انتخاب کاندیدای اصلح فراخواند و افزود: مردم با مطالعه برنامه نامزدها، فرد اصلح را انتخاب کنند و خواسته مقام معظم رهبری رهبری مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح را عملی کنند.

  

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: فرد اصلح از نظر مقام معظم رهبری کسی است که به خدا، نظام اسلامی ایران، قانون و به مردم ایمان داشته باشد.

 

شورای نگهبان توطئه دشمنان را خنثی کرد

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در ادامه از اقدام شجاعانه شورای نگهبان در اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده قدردانی کرد و اظهار داشت: دشمنان درصدد تکرار فتنه 88 بودند که با این اقدام شورای نگهبان توطئه آنها خنثی شد و ما حمایت خود را از این کار شورای نگهبان اعلام می کنیم .

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی در این برهه می خواهند با نامه نگاری به مقام معظم رهبری ایشان را برای دخالت در کار شورای نگهبان تحت فشار قرار دهند، گفت: کسی حق ندارد به رهبری نامه بنویسد، وقتی شورای نگهبان دارد کار قانونی خود را انجام می دهد نامه نگاری به رهبری معنا ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی به دیدار نمایندگان رهبری در استانها و نهادهای مختلف با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که به هیچ وجه در تصمیمات شورای نگهبان دخالت نمی کنند و مثل تمام مردم یک رای دارند.

 

خطیب جمعه سمنان از نامزدهای احراز صلاحیت نشده که از حکم شورای نگهبان تمکین کردند نیز تشکر کرد .

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با اشاره به اعتقاد امام خمینی (ره) به نقش مردم در نظام اسلامی، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در زمان حیات خود دائم بر دو اصل اسلام و مردم تاکید می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از مردم و مسؤولان خواست چنین حماسه ها و حماسه سازانش را فراموش نکنند.

 

معتکفان فرصت ها را قدر بدانند

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در پایان با اشاره به آغاز ایام مراسم معنوی اعتکاف و با تاکید بر اینکه  گسترش اعتکاف کشور را بیمه می کند به معتکفان توصیه کرد فرصت های این ایام را قدر بدانند چرا که روح اعتکاف دعا، نماز شب و اعمال ام داوود است./938/پ201/ب

ارسال نظرات